جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، فعالیت‌های جزیره‌ای در جغرافیای عفاف و حجاب را اشتباهی راهبردی دانست وخاطرنشان کرد: عبادت، بندگی و تقوا پسوندهای عفاف و حجاب هستند و بدون توجه به آن‌ها دستیابی به موفقیت در این حوزه امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در دیدار با جمعی از فعالان عرصه حجاب و عفاف که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، توجه به جایگاه عفاف و حجاب در مهندسی دین را ضروری دانست و اظهار کرد: دین دارای نقشه جامع است و تمام بخش‌ها، نظیر عفاف و حجاب باید در چارچوب این نقشه فعالیت کنند، تا نتایج مطلوب بدست آید.

وی افزود: اگر عفاف و حجاب را خارج از نقشه دین ببینیم و در فعالیت‌هایمان آن را به سایر بخش‌ها مرتبط ندانیم، چهره‌ای خشن و تحمیلی از عفاف و حجاب معرفی خواهد شد و همین مسأله باعث می‌شود تا جذابیتی برای مردم نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه نقشه دین مثل منشور دین که قرآن است، حکمیانه است، افزود: این عالم، حکیمانه و از روی حساب و کتاب خلق شده است و مجموعه دین زمانی زیبایی و جذابیت پیدا می‌کند که همه بخش‌ها به درستی در کنار هم قرار گیرد و با هم دیده شود.

وی ادامه داد: همه دین، عفاف و حجاب نیست و باید ابعاد و زوایای قطعات دیگر این پازل را ببینیم و فقط موضوع عفاف و حجاب را برجسته نکنیم و بدانیم که این همه جانبه گرایی همان نگاه حکیمانه در دین است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: توجه به حوزه‌های مهمی چون عدالت، عزت و کرامت را مهم، ضروری و تکمیل کننده پازل مهندسی دین دانست و اظهار داشت: نباید در برنامه‌ها و سخنرانی‌ها تنها از عفاف و حجاب سخن بگوییم و امر به معروف و نهی از منکر را تنها در حجاب ذوب کنیم، زیرا این رفتار غیر حکمیانه است.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه رعایت عفاف و حجاب تنها مختص خانم‌ها نیست و آقایان نیز باید به این معنا توجه ویژه داشته باشند،  بیان داشت: عفاف و حجاب هم در پوشش است و هم در گویش و هم آقایان و هم خانم‌ها باید به این دو معنا توجه ویژه داشته باشند.

وی، فعالیت‌های جزیره‌ای در جغرافیای عفاف و حجاب را اشتباهی راهبردی دانست وخاطرنشان کرد: عبادت، بندگی و تقوا پسوندهای عفاف و حجاب هستند و بدون توجه به آن‌ها دستیابی به موفقیت در این حوزه امکان‌پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، توجه به رابطه عفاف و حجاب و حفظ کرامت انسان‌ها که مورد تأکید دین و قرآن است را ضروری دانست و تأکید کرد: باید در ترویج حجاب، حفظ کرامت مردم با جدیت مورد توجه قرار گیرد زیرا اگر تقابلی به وجود آید هیچ گاه موفقیتی در حوزه عفاف و حجاب به دست نمی‌آید.

وی با بیان اینکه کرامت جایگاه رفیعی در دین دارد، اظهار کرد: فعالیت در هر زمینه‌ای باید با حفظ کرامت انسان‌ها صورت بگیرد و بدانیم اگر به این بخش آسیبی وارد شود، پیشبرد اهداف دین با مشکل مواجه خواهد شد.

برپایه این گزارش، در ابتدای این دیدار خانم فاطمه محمدبیگی، دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین گزارشی از برنامه‌های انجام شده در این حوزه ارائه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha