جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی مهم بر توجه همگان به سبک زندگی اسلامی تأکید دارند، باید دانست که بسیاری از معضلات و مشکلات کنونی جامعه ناشی از گرایش مردم به سبک زندگی غربی و ناآشنایی نسل جوان با مبانی زندگی اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در همایش «سبک زندگی؛ باید ها و نباید ها» که در سالن اجتماعات مسجد محمد رسول الله(ص) قزوین برگزار شد، به اهمیت سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان در تلاش برای ترویج سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی بوده و متاسفانه در حال حاضر مردم بیشتر به این نوع سبک زندگی گرایش پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در زمینه فروپاشی کانون خانواده در ایران، افزود: متاسفانه الان اگر در یک خانه تمام اعضا هم در کنار هم حضور داشته باشند، هر یک به تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی مشغول هستند و هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: باید بنیان سبک زندگی اسلامی از درون خانواده‌ها طرح‌ریزی و آموزش داده شود و در حقیقت فرهنگ زندگی دینی باید از دوران کودکی نهادینه شود؛ اگر به دنبال اسلامی تر شدن جامعه و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی هستیم باید به بنیان‌های زندگی که اصلی ترین آن خانواده است، توجه جدی تر شود.

 وی ادامه داد: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی مهم بر توجه همگان به سبک زندگی اسلامی تأکید دارند، باید دانست که بسیاری از معضلات و مشکلات کنونی جامعه ناشی از گرایش مردم به سبک زندگی غربی و ناآشنایی نسل جوان با مبانی زندگی اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: صدا سیما به عنوان یک ابزار نمایشی می تواند بستر ترویج سبک زندگی اسلامی را مهیا کرده و محتوای آن را جامعهتهیه نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، مراجعه به قرآن و سنت معصومین(ع) را مهمترین منبع سبک زندگی اسلامی عنوان  و خاطرنشان کرد: بهترین الگو برای تحقق سبک زندگی اسلامی اهل بیت (ع) هستند.

وی در پایان افزود: سبک زندگی اسلامی روشی است که در آن زندگی مبتنی بر ارزش های دینی، قرآنی و تعالیم اسلامی مورد تایید قرآن و سیره پیامبراکرم(ص) می باشد وخلاف این مفهوم، تهدید جدی زندگی مردم جامعه اسلامی است.

انتهای پیام.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha