پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یز از وجود بیش از ۱۵ هزار رقبه وقفی با کاربری کشاورزی در شهر دارالعباده یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، ظهر امروز در نشست مشترک با مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، با تاکید بر ضرورت احیای موقوفات، گفت: استان یزد جایگاه پنجم کشور به لحاظ تعداد موقوفات را داراست و افزون بر 15 هزار رقبه وقفی آن کاربری کشاورزی دارد.

حجت الاسلام حسین زارع زاده افزود: این تعداد، 68 درصد موقوفات را شامل می شود که ضرورت تعامل و همکاری هر دو نهاد را بیش از پیش نشان می دهد.

وی با اشاره به ظرفیت های نهفته در موقوفات کشاورزی، خاطر نشان کرد: اگر این دسته از موقوفات احیا شده و به بهره وری اقتصادی برسند هم در اشتغال آفرینی موثر خواهند بود و هم نیات واقفین خیر اندیش عملی خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ادامه موضوعاتی مانند نوع  کشت، آبیاری با سیستم های نوین، احیای قنوات و تسهیلاتی که از آن می شود در این حوزه استفاده کرد را یادآور شد و تاکید کرد: با تعامل و همکاری دو نهاد می توان قدم های موثری را در حوزه احیای موقوفات کشاورزی برداشت که انشالله برکت آن شامل حال احیا کنندگان نیز خواهد شد.

حجت الاسلام زارع زاده، همچنین اخذ اسناد مالکیت موقوفات با کاربری کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و افزود: یکی از برنامه های اصلی اوقاف اخذ اسناد مالکیت جهت جلوگیری از تصرف موقوفات است که این امر در موقوفات کشاورزی با توجه به قانون اصلاحات ارضی قبل از انقلاب اسلامی با مشکلاتی مواجه است که همکاری هر دو نهاد و تشکیل کارگروه دو جانبه و آگاهی بخشی از قوانین اصلاحات ارضی در حل و فصل مسائل مفید خواهد بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: ان شاءلله در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده بتوانیم بیش از گذشته در احیای این سنت حسنه موفق باشیم.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha