سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام اسفندیاری

حوزه / معاون پژوهش حوزه علميه خراسان با بيان اينكه افتخاري كه حوزه هاي علميه در عرصه پژوهش دارند، هيچ دانشگاه و مركز ديگري ندارد، گفت: قوي ترين و دقيق ترين مطالب و منابع دست اول پژوهشي از آن عالمان بزرگ حوزه هاي علميه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد اسفندياري در اجلاس سراسري مسئولان پژوهش حوزه علميه خراسان، در مدرسه عالی نواب مشهد، به وظايف مسئولان پژوهش مدارس پرداخت و با بيان اينكه افتخاري كه حوزه هاي علميه در عرصه پژوهش دارند، هيچ دانشگاه و مركز ديگري ندارد، گفت: قوي ترين و دقيق ترين مطلب و منبع دسته اول پژوهشي از آن عالمان بزرگ حوزه هاي علميه است.

وي افزود: پژوهش در حوزه هاي علميه از دقت و قدمت بالايي برخوردار است و البته در حال حاضر كه نظام ما اسلامي و حوزه علمیه، انقلابي است، انتظار مي رود حوزه از نظر ساختار، آينده جامعه و تمدن در عرصه پژوهش، فعاليت بهتري انجام دهد.

معاون پژوهش حوزه علميه خراسان با اشاره به سير اسلام خواهي در جهان، گفت: امروز به تحول به ویژه در عرصه پژوهش نياز داريم كه اين امر از درون و توسط خود افراد محقق مي شود و از این رو حوزه هاي علميه بايد اينگونه باشند.

وي با بيان اينكه پژوهش به حركت دقيق و منسجم نياز دارد، ابراز كرد: بايد خاستگاه هاي اين  عرصه بررسي و فرهنگ پژوهش در مدارس تقويت شود.

حجت الاسلام اسفندیاری با اشاره به شناسايي استادان پژوهش محور، اظهار كرد: اين گونه افراد موجب مي شوند كه طلبه براي هر فعاليت تحصيلي اش به صورت پژوهش محور فعاليت كند.

معاون پژوهش حوزه علميه خراسان، اهتمام نسبت به پژوهش در اين حوزه را كم نظير دانست و با بیان اینکه با همین رویکرد، از ابتداي سال 95 به منظور تقويت اين امر معاونت آموزش و پژوهش از يكديگر جدا شد، در ادامه از تدوين نظام جامع پژوهشي و جمع بندي آن در جلسه روز پنجشنبه 22 تيرماه براي ارسال به شوراي عالي اين حوزه خبر داد.

وي با بيان اينكه براي نخستين مرتبه در حوزه علميه پژوهشگرانی رسمي و با حكم كارگزيني در مراكزي، پژوهشكده مانند فعاليت خواهند كرد، گفت: بر این اساس، حضور 100 پژوهشگر در مجموع 20 حلقه پژوهشي برنامه ريزي شده است.

وي با اشاره به اينكه وجود نشريه علمي از دغدغه هاي طلاب علوم ديني است و نسبت به این امر اقدام خواهد شد، ابراز كرد: علاوه بر حضور در نمايشگاه هاي پژوهشي، برگزاری كرسي نظريه پردازي از ديگر برنامه هايي است كه از مهرماه 96 اقدام مي شود.

گفتنی است، 93 تن از مسئولان پژوهش مدارس علمیه برادران و خواهران استان های خراسان امروز، چهارشنبه 21 تیرماه 96 در مدرسه علمیه عالی نواب گردهم آمدند تا مسائل پژوهشی سال تحصیلی 95-96 را بررسی و ضمن تبیین سیاست های کلی سال تحصیلی آینده، اظهار نظر کنند.

در این اجلاس، كميسيون های ترويج فرهنگ پژوهش، اطلاع رساني هاي پژوهشي، فراخوان هاي علمي پژوهشي برای برادران و دو کمیسیون توليدات علمي و پژوهشي و طرح ها و ايده هاي پژوهشي ویژه خواهران برگزار شد.
انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha