پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جوشقانیان

حوزه/ رئیس مجمع عالی بسیج قم با بیان اینکه پیاده‌شدن از قطار انقلاب ارتداد سیاسی است، گفت: در قطار انقلاب عده‌ای با پیشینه انقلابی‌گری روشن که تعدادشان معدود نیست نتوانستند تا آخر معیت با ولی داشته باشند و از حمایت ارزش‌ها دست کشیدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام حسین جوشقانیان در سلسله برنامه‌های تیلیغی حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امتحان الهی شامل همه انسان‌ها و در همه احوالات می‌شود، گفت: برای موفقیت در آزمون‌های الهی باید ایمان خود را تقویت کنیم که انس با قرآن، بهره‌مندی از انوار قرآن و تفکر در آن از جمله راه‌های ارتقای ایمان است.

رئیس مجمع عالی بسیج استان قم تصریح کرد: امتحان الهی در همه احوالات آدمی در نعمت‌ها و بلاها است، ماهیت و ذات انسان در این آزمون ها معلوم و درجه و مراتب ایمان افراد را این آزمون‌ها مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه ماندن در مسیر انقلاب نوعی امتحان است، خاطرنشان کرد: امام راحل، ابرمرد جبهه توحید، با ایمانی ژرف و منزلتی بالا و شخصیتی کم نظیر آن را به ثمر رساندند و این در حالی است که عده‌ای طی این 38 از قطار انقلاب افتادند.

حجت الاسلام جوشقانیان، پیاده‌شدن از قطار ارزش‌های انقلاب را ارتداد سیاسی دانست و افزود: در قطار انقلاب عده‌ای با پیشینه انقلابی‌گری روشن و مبرهن که تعدادشان معدود نیست، نتوانستند تا آخر با ولی همراه باشند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، از نفس‌افتاده‌ها، از حمایت ارزش‌ها دست کشیدند.

رئیس مجمع عالی بسیج عنوان کرد: افرادی که در نهروان، صفین و جمل در رکاب امیرالمؤمنین(ع) بودند و داعیه تهجد و ختم قرآن داشتند در آن فضای غبارآلود نتوانستند حق را پیدا کنند و در جبهه کفر و نفاق مقابل حضرت ایستادند.

حجت الاسلام جوشقانیان با تأکید بر اینکه طاعت و تبعیت از خاندان و آل علی(ع) باید تؤام باهم باشد، بیان کرد: دوست‌داشتن و زیارت امام رضا(ع) به تنهایی کافی نیست بلکه اثر این محبت باید در بزنگاه‌ها دیده شود تا انسان به دره‌های عمیق نیفتد.

وی با بیان اینکه هرنوع عزاداری و اشکی بر اباعبدالله(ع)، نافع نیست، متذکر شد: عزاداری، حزن و اندوه کسانی که انگلیسی‌ها برای آن کف می‌زنند، عزاداری که بوی بربریت دهد و جایگاه و پایگاه شیعه را در عالم خراب کند، نظام سلطه و ایادی آن را خشنود می‌سازد.

رئیس مجمع عالی بسیج قم خاطرنشان کرد: حج، نماز، قرآن خواندنی که امروز در فضای حجاز است، ضربه‌ای به آمریکا و صهیونیست‌ها نمی‌زند، آن نحوه عزاداری و ارادتی که دردی از جامعه دینی دوا نکند و دشمن قسم خورده ما را نگزد، نافع و مفید نیست.

انتهای پیام/ت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha