پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهندس خلج

حوزه/ رئیس مرکز عمران و نوسازی حوزه های علمیه خواهران از فعالیت حدود ۵۰۰ مدرسه خواهران در سراسر کشور خبر داد و از نقش مرحوم آیت الله باریک بین(ره) در احیا و توسعه حوزه های علمیه برادران و خواهران تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، مهندس محسن خلج در مراسم افتتاح ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران قزوین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله باریک بین(ره)، گفت: ایشان از شخصیت های برجسته و تاثیر گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی  بودند و باید برای همیشه نام و یاد این عالم مجاهد گرامی داشته شود.

رئیس مرکز عمران و نوسازی حوزه های علمیه خواهران افزود: این عالم مجاهد بارها در جلسات تاسیس مدارس  علمیه خواهران، شرکت داشت و پیگیری جدی مسائل حوزه یکی از ویژگی های این شخصیت برجسته بود.

وی ادامه داد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، حدود 500 مدرسه خواهران در سراسر کشور فعال می باشند و اشتغال به تحصیل 70 هزار طلبه خواهر و 90 هزار فارغ التحصیل در سطح  2 و 3   از برکات تاسیس این مدارس بوده است.

خلج با بیان این که در حال حاضر 380مدرسه و ساختمان آموزشی و خوابگاهی در حال ساخت و ساز بوده که 250 پروژه تکمیل و تحویل داده شده است، ابراز داشت: خوشبختانه در استان قزوین حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، نسبت به سایر استان‌ها، وضع مطلوب تری دارند که باعث افتخار است.

وی در ادامه با اشاره به این که ساختمان جدید مدیریت حوزه قزوین به مساحت 300 متر مربع و در در دو طبقه با بنای 550 متر با سازه بتونی ساخته شده است،  بیان داشت: این پروژه  اوایل سال 94 آغاز و در سال 96 باهزینه ای بالغ بر دو میلیارد و پانصد میلیون تومان به بهره برداری رسید.

جامعه اسلامی به حرکت‌های علمی نیاز دارد

حجت الاسلام رضا کاظم لو، مدیرحوزه علمیه خواهران استان قزوین نیز در این مراسم گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران زمینه تعلیم و تربیت بانوان و دختران ایرانی با تدبیر امام راحل فراهم شد و بانوان به عنوان قشری اثرگذار در حوزه‌های علمیه حضوری فعال پیدا کردند.

وی افزود: امروز در راستای  تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و با راهبرد اصلی گسترش و فراگیر کردن آموزش علوم اسلامی و حوزوی، امکان تحصیل خواهران متدین و مشتاق در سراسر کشور فراهم شده است.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی به حرکت‌های علمی نیاز دارد و در این میان خواهران نیز باید درزمینهٔ کسب علوم حوزوی گرایش بیشتری داشته و استعدادهای خود را در این بخش شکوفا کنند.

حجت الاسلام کاظم لو تصریح کرد: بستر تحصیل خواهران در حوزه‌های علمیه در سطح مطلوبی فراهم‌ شده است و هر کس مسئولیتی را عهده‌دار می‌شود، باید تلاش خود را بکار گیرد تا با خدمات صادقانه موجب رضایت الهی و مردم شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha