جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر داوود محمدی

حوزه/ محمدی در جمع مدیران و اساتید حوزه خواهران، توسعه و تقویت حوزه های علمیه را نیاز اساسی جامعه دانست و با اشاره به ظرفیت های حوزه، گفت: مراکز علمی و تربیتی از منابع غنی و با ارزش حوزه و علما استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، دکتر داوود محمدی، در مراسم افتتاح ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران قزوین، در جمع مدیران و اساتید و طلاب، به نقش حوزه های علمیه در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین ارزش حوزه‌های علمیه، معماری انسان‌های آگاه به دین و سپس مبلغ دین است، اگر انسان، آگاه به دین باشد ولی آثاری نداشته باشد، مثل خورشیدی است که فروغی ندارد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، بر لزوم تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلام ناب  محمدی در جامعه تاکید کرد و افزود: کار کرد مهم حوزه های علمیه و روحانیت ترویج فرهنگ اسلام ناب و هدایت جامعه در عرصه های مختلف است.

وی با اشاره به لزوم توسعه و تقویت حوزه های علمیه به عنوان یک نیاز اساسی، تصریح کرد: حضور روحانیون و طلاب در جامعه بسیار تاثیرگذار است و مردم برای حل بسیاری از مشکلات خود به آنان مراجعه می‌کنند، بنابر این نقش روحانیت در جامعه بسیار مهم و بی بدیل است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این که بانوان طلبه نقش بسیار مهمی در تربیت قشر جوان دارند و باید خواهران ولایی و دینی را در جامعه تربیت کنند، گفت: نیمی از پیکره جامعه را زنان تشکیل می دهند و از این منظر طلبه های خواهر در بکارگیری روش های هدفمند، جذاب و اثرگذار برای فراگیری علم و معنویت و همچنین گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی رسالت سنگینی بر عهده دارند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: تربیت نسل جوان و با بصیرت بدون پیروی از مکتب اسلام و تشیع امکان پذیر نیست و همه مراکز علمی و تربیتی باید از منابع با ارزش حوزه های علمیه و علما و به ویژه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب استفاده کنند.

 محمدی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله باریک بین(ره) خاطرنشان کرد: این شخصیت ممتاز  تمام تلاش خود را در جهت خدمت خالصانه به مردم و همچنین توجه به مدارس علمیه استان را بکار بستند و اگر امروز حوزه های استان در نظام جمهوری اسلامی خوش درخشیدند به سبب تلاش ها وخدمات ماندگار ایشان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha