پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 حجت الاسلام مهدی نیلی پور

حجت الاسلام نیلی پور گفت: دشمن تلاش دارد که نسل و جامعه ما را از چهار عنصر اخلاقی، شجاعت، حکمت، عفت و عدالت دور سازد و دراین راستا از هیچ امری فروگذاری نکرده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان،  حجت الاسلام مهدی نیلی پور شامگاه چهارشنبه در جمع اجتماع عظیم مردمی  به مناسبت روز عفاف و حجاب در میدان امام (ره) این شهر  اظهار کرد: امروز مردم اصفهان  به دلیل یکی از موضوعات اخلاقی اجتماع کردند که کاری شایسته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد یک تبلیغ غلط دربرخی از رسانه های معترض به مباحث دینی هستیم که سخن از تبعیض اسلام بین زن ومرد را می کنند،  گفت: ولی به نظر شهید مطهری  در اسلام  ما قائل به تبعیض بین زن ومرد نیستیم، بلکه معتقدیم که ببن زن ومرد تفاوت وجود دارد ولذا یک سلسله احکام متفاوت دراسلام صادرشده است.

حجت الاسلام نیلی پور تصریح کرد: وجود تفاوت، عین عدالت است، درحالی که  تبعیض مورد نظر اسلام نیست چون خلاف عدالت است، دومین نکته آنکه در وجود انسان خداوند  سه نیروی درونی قوه عقل، قوه شهوت و غضب قرارداده  واز بیرون نیروی دین  قرارگرفته است.

وی ادامه داد: تفاوت تربیت دینی با تربیت غربی  که تحت سلطه شیطان است این بوده که در تربیت غربی،غضب وشهوت تقویت می شود تا آنکه قوه عقل کاهش پیدا کند، ولی اسلام معتقد است که هر سه نیرو در وجود انسان باید باشد ولی غضب وشهوت  باید از درون تحت مدیریت عقل و از بیرون تحت مدیریت دین باشد.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان عنوان کرد: آنچه که جوامع غربی به دنبال آن هستند، این است که شهوت وغضب افسارگسیخته شود ولی اسلام آن را تحت مدیریت عقل قرار می دهد که تبلور آن عفاف می شود و  نتیجه عفاف حفظ حجاب شده.

وی خاطرنشان کرد:ما چهار رکن اخلاقی در اسلام داریم که جامعه دینی وجوان باید به آن نظر داشته باشند نخست عنصر شجاعت است، مانیازمند نسل شجاع هستیم، دومین عنصر حکمت است، جامعه جوان ما باید اهل خرد واندیشه باشد.

حجت الاسلام نیلی پور افزود: عنصر سوم عدالت است، همه بایستی برای اجرای عدالت در همه ابعاد زندگی تلاش کنیم و در نهایت عنصر چهارم عفت است.

 

این پژوهشگر دینی ابراز کرد: چهار عنصراخلاقی دراسلام که جامعه اسلامی باید روابط خود را  براین اساس تنظیم کند،  موارد فوق است، اجتماع امروز ما فقط دفاع از حجاب و فریاد برای عفاف نیست،  بلکه جمع شده ایم که فریاد اخلاق بزنیم.

وی تاکید کرد: دشمن تلاش دارد که نسل و جامعه ما را از این چهار عنصر اخلاقی  دور سازد، دشمن خواهان تربیت نسل جوان و  جامعه ترسو، بی عدالت، بی حیا و بی اندیشه است.

استاد حوزه ودانشگاه اذعان کرد: حیاستیزی جز برنامه های دشمن امروز است، امروز باید پرچم حیا را در دست بگیریم، لذا شعار اصلی امروز ما  اخلاق و حاکمیت اخلاق است در زندگی است.

وی ضمن توصیه مردم به مطالعه بخش عفاف و حجاب معراج سعاده گفت: برای آنکه یک جامعه علوی، نبوی و فاطمی داشته باشیم باید نسبت به هشدارهای اهل بیت حساس باشیم  و سعی کنیم آنها را جدی بگیریم  و برای ممانعت از وقوع فاجعه، برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام نیلی پور یادآور شدک استعمار نو کهنه هر دو در صدد استفاده از فرصت برای ضربه به اسلام وانقلاب بودند که یکی از تاکتیک های انها همواره مقابله با عنصر عفت و حجاب در جامعه ایرانی بوده است.

وی اظهار کرد: استعمار نو امروز با استفاده ها از  شیوه های نو چون شبکه های مجازی، شبکه های ماهواره ای و تبلغیات گسترده و جدید همان راه رضاشاهی را در کشف حجاب می پیماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha