پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الله کشوری دلاور معاون تهذیب همدان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه همدان گفت: دوره «میثاق طلبگی» همدان دارای سه بخش مدارس بلند مدت ویژه داوطلبان سیکل و دیپلم و همچنین سفیران هدایت است که همزمان در سه مدرسه علمیه استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حجت الله کشوری معاون تهذیب حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان گفت: دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه همدان با عنوان دوره رسم عاشقی ویژه داوطلبین جدید الورود حوزه های علمیه از ۳۱ تیر ماه به صورت متمرکز در سه مدرسه علمیه استان همدان شروع خواهد.

وی در ادامه افزود: دوره تهذیبی رسم عاشقی به مدت 8 روز برگزار خواهد شد و متقاضیانی که دارای مدرک سیکل هستند، در مدرسه علمیه علی ابن ابیطالب(ع) شهر ملایر که بالغ بر 250 متقاضی هستند شرکت می کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان ادامه داد: مدارس علمیه آیت الله دامغانی(ره) و امام رضا(ع) ملایر از مدارس سفیران هدایت به شمار می روند، از این رو دوره میثاق طلبگی مدارس سفیران در مدرسه آیت الله دامغانی(ره) تشکیل و خروجی این دوره دو کلاس درسی برای این دو مدرسه می باشد.

وی در ادامه با اشاره به مدرسه علمیه شیخ علی خان زنگنه همدان ابراز داشت: مدرسه  شیخ علی خان تنها مدرسه علمیه بلند مدتی است که متقاضی دیپلم در همدان پذیرش می کند و دوره میثاق طلبگی متقاضیان دیپلم همدانی در این مدرسه اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه دوره های میثاق طلبگی حوزه علمیه همدان، همزمان برگزار خواهد شد گفت: دوره میثاق طلبگی همدان دارای سه بخش مدارس بلند مدت ویژه متقاضیان سیکل و دیپلم و همچنین متقاضیان سفیران هدایت است که هم زمان در سه مدرسه علمیه در استان همدان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام کشوری با اشاره به معیار های پذیرش طلبه در حوزه علمیه همدان بیان داشت: طلاب متقاضی بعد از قبولی در مصاحبه و تایید شدن آنها توسط مشاوران و کارشناسان مرکز مشاوره حوزه های علمیه و قبولی در تست هوش می توانند در دوره تهذیبی رسم عاشقی شرکت کنند.

وی در اپایان گفت: هسته گزینش در حوزه علمیه همدان متشکل از معاونت آموزش، معاونت تهذیب، کمینه امور صیانتی است و بعد از انجام مراحل پذیرش به بررسی وضعیت تک تک متقاضیان می پردازند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha