پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله طبرسی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه نباید بر اساس قوانین و برنامه های کهنه و بی اثر اداره شود، تصریح کرد: حوزه ای می تواند پاسخگوی نیاز روز جامعه باشد که بتواند خود را با شرایط روز جامعه تطبیق دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، چهارشنبه شب در جلسه شورای حوزه علمیه استان در ساری با بیان این که امروز شیعه به برکت نقش آفرینی علما، روحانیت و حوزه های علمیه در جهان عزت و عظمتی وصف ناشدنی دارد، تصریح کرد: امروز حوزه های علمیه به عنوان پرچمداران دفاع از دین باید در جهت حفظ این پرچم داری در جهان تلاش کنند.

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه در طول تاریخ نقش و جایگاه بسیار مهمی در پرورش بزرگان دینی بر عهده داشته است، تصریح کرد: امروز نیز حوزه های ما باید به گونه برنامه ریزی کنند که همان شخصیت ها را تحویل جامعه دینی دهند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ارزش های دینی با نقش آفرینی و تلاش های حوزه و روحانیت حفظ مانده و امروز در جهان متجلی است، خاطرنشان کرد: امروز علما و حوزه های علمیه نقش بسیار مهمی در بقای دین و تقویت آن در جامعه بر عهده دارند.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیز حوزه های علمیه باید همان پرچمداری را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: اگر امروز می بینیم دین و ارزش های اسلامی در جامعه اسلامی تجلی یافته به برکت وجود حوزه های علمیه در طول تاریخ بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به استقلال حوزه های علمیه در طول تاریخ اشاره کرد و با بیان این که این مسأله یکی از مهم ترین شاخصه های حوزه و روحانیت بوده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این ویژگی ارزشمند حوزه های علمیه و علمای بزرگ در تاریخ به سند افتخاری برای این مجموعه ارزشی تبدیل شده است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد و توسعه مدارس علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد یک ساماندهی مناسبی در فضای حوزه های علمیه هستیم.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز تقویت مدارس علمیه در شهرستان ها یک ضرورت مهم است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی مازندران و حضور مسافران و گردشگران با فرهنگ های مختلف، ضرورت توسعه مراکز دینی در شهرهای مختلف استان یک ضرورت مهم است.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که برای گسترش حوزه های علمیه تلاش ها و زحمات بسیاری کشیده شده است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه امروز باید بر اساس همان برنامه ریزی هایی که امام صادق(ع) آن را تأسیس و اداره می کردند، تداوم پیدا کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حوزه نباید بر اساس قوانین و برنامه های کهنه و بی اثر اداره شود، تصریح کرد: حوزه ای می تواند پاسخگوی نیاز روز جامعه باشد که بتواند خود را با شرایط روز جامعه تطبیق دهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که حوزه علمیه باید از چارچوب مدرسه فیضیه خارج شود و در سراسر کشور گسترش پیدا کند، تصریح کرد: امروز آحاد جامعه باید با کارکرد و فعالیت های حوزه های علمیه آشنا شوند و لازمه آن خارج شدن تمرکز حوزه از قم به استان ها و شهرهای کشور است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی با مشکلات و بحران های بسیاری روبرو است، گفت: امروز به گسترش کارکردهای حوزه در متن جامعه با هدف تقویت اعتقادات دینی و مذهبی عموم جامعه به ویژه نسل جوان بسیار نیازمند هستیم.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که مسائل اعتقادی باید به صورت پایه ای و از دوران کودکی در ذهن نسل جوان جامعه تبیین و تشریح شود، خاطرنشان کرد: اگر به صورت مستمر و هدفمند این مبانی دینی در نسل جوان ما تقویت شود به طور حتم در آینده یک جوان ایرانی دچار تشکیک و تردید نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha