سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عضو شورای مرکزی جبهه عفاف و حجاب کشور

حوزه / عضو شورای مرکزی جبهه عفاف و حجاب کشور با تاکید بر لزوم شروع کارهای فرهنگی و آموزشی اثرگذار از مهدکودک و دبستان گفت: معضل بدحجابی را نمی توان صرفا با برگزاری همایش٬ راهپیمایی٬ نمایشگاه و کارهای کلیشه ای برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، سید حسن حسینی، عضو شورای مرکزی جبهه عفاف و حجاب کشور در جمع بانوان فرهنگی فعال در عرصه عفاف و حجاب یزد با تاکید بر لزوم شروع کارهای فرهنگی و آموزشی اثرگذار از مهدکودک ها و دبستان ها، گفت: معضل بدحجابی را نمی توان صرفا با برگزاری همایش٬ راهپیمایی٬ نمایشگاه و کارهای کلیشه ای برطرف کرد.

وی با اشاره به  قانون عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیان داشت: ۲۴ دستگاه در حوزه حجاب و عفاف دارای مسؤلیت هستند که برای هر دستگاه در حدود ۱۰ وظیفه  تعریف و در قانون مشخص شده که می بایست به آنها عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد: لازم است از دستگاه هایی که به وظایف خود به درستی عمل کرده اند، تجلیل شود و همچنین مردم باید از دستگاه هایی که وظایف خود را به خوبی انجام نداده اند مطالبه نیز داشته باشند.

ابن فعال فرهنگی با ابراز تأسف از ارزش شدن بدحجابی در جامعه، بیان داشت: باید با طرح برنامه های مختلف، بانوان محجبه٬ نخبه و موفق به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.

عضو شورای مرکزی جبهه عفاف و حجاب کشور ضمن تاکید بر برخورد شایسته با افراد کم حجاب افزود: نباید بین خود و آنها دیوار بکشیم، یا صرفا به دلیل بدحجابی آنها را ضد نظام یا انقلاب دانست، بلکه باید بین افراد محجبه و آنها روابط خوبی ایجاد شود.

حسینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: متاسفانه در زمینه انجام کارهای هنری و جذاب تبلیغی که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، کوتاهی شده و این در حالی است که دشمن سالهاست برای حیازدایی و عفت زدایی و حجاب زدایی در جامعه ما با هزینه های بالا و به طرق مختلف برنامه ریزی کرده است.

وی، یکی دیگر از آسیب های جدی برای حجاب را سیاسی شدن حجاب دانست و افزود: دولت‌های مختلف با  مقوله حجاب همواره برخورد سیاسی داشته اند که این امر  باعث سخت شدن کار در این حوزه  می شود.

حسینی گفت: وضعیت برخی مناطق یزد، زیبنده این شهر نیست و در ضمن کارهای فرهنگی​ که انجام می گیرد، لازم است کسانی که با غرض های مشخص فضای شهر و اماکن عمومی را آلوده می کنند، مشخص شوند و برخورد جدی صورت بگیرد.

این استاد دانشگاه در پایان با تاکید بر توجه به ابعاد جامعه شناسی و روانشناسی حجاب ، اظهار داشت: باید با تشکیل اتاق فکر قوی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه به این مقوله به صورت علمی و تخصصی ورود پیدا کرد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha