چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رئیس کمیته امداد

حوزه/ باید افرادی که واقعا نیازمند هستند شناسایی شوند و اموالی را در اختیار آنها قرار داد .مسئله بعدی تکریم و احترام به افراد تحت پوشش کمیته است؛ کمیته امداد، امداد است و باید طوری عمل کند که باعث خدشه دار شدن آبروی آنها نشود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش ازظهر امروز در دیدار با مهندس پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعی از مدیران این کمیته که در مدرسه امام سجاد(ع) در قم برگزارشد، با بیان اینکه رسیدگی به نیازمندان و رفع  مشکلات آنها از جمله مسائلی است که در اسلام تاکید شده، گفتند: زمانی که کمیته امداد تأسیس شد، فعالیت آن خیلی محدود بود، ولی الان شاهد پیشرفت، توسعه و خدمات دهی بهتر آن هستیم  و این جای بسیار خوشحالی دارد.

این مرجع تقلید افزودند: حضرت علی(ع) فرمودند« کسانی که از دنیا می روند و روی دستان خود به سمت قبرستان تشیع می کنید، همین افراد بهترین واعظ می باشند؛ وقتی داخل قبر می گذارید، این همان جایی است که وقتی زنده بود از آن وحشت داشت، ولی الان این جای وحشت وطن همیشگی او است.»

معظم له بیان داشتند: حضرت علی(ع) ادامه دادند «وقتی انسان از دنیا می رود پرونده عمل بسته می شود و این مشکلی است که انسان گرفتار می شود؛ ولی همین مشکل، سه تا اسثتناء دارد، دادن صدقه، فرزندان صالح و آثار علمی؛ اگر انسان از خود این سه عمل را به یادگار گذاشته باشد حتی بعد از فوت، هم پرونده باز است و از  ثواب آنها بهره می برد.

 ایشان با بیان اینکه فعالیت های خیرخواهانه و این قبیل اعمال   لازم است توسعه یابد و به فرزندان و دیگران تعلیم و ترویج داد، ابراز داشتند: خدا هیچ  عملی را بی حکمت قرار نداده است؛ بهترین نمونه آن داستان حضرت خضر(ع) و حضرت موسی (ع)  است که دیوار خراب را درست کردند چون زیر آن گنجی پنهان بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: به هر حال ثواب عمل مخلصانه و صادقانه دو چندان است و لازم است این گونه باشد و  طوری عمل کرد تا بعد از مرگ آدمی، انسان از آن اعمال بهره ببرد و از خیرات آن استفاده کند هر چند ناچیز و کم باشد.

 معظم له بر احیاء و ترویج مسائل فرهنگی در جامعه و در بین خانواده های نیازمند تاکید کردند و افزودند: نباید از مسئله فرهنگی غافل بود؛ باید برای احیاء آن تلاش کرد و توسعه داد.

 ایشان همچنین برخدمت رسانی بیشتر به نیازمندان تاکید کردند و در عین حال گفتند: باید افرادی که واقعا نیازمند هستند شناسایی شوند و اموالی را در اختیار آنها قرار داد .مسئله بعدی تکریم و احترام به افراد تحت پوشش کمیته است؛ کمیته امداد، امداد است و باید طوری عمل کند که باعث خدشه دار شدن آبروی آنها نشود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کمیته امداد باید استخر باشد و در حقیقت طوری فعالیت کند که نیازمندان وابستگی کمتری به کمیته پیدا کنند و خیلی زود و سریع از وابستگی به این کمیته جدا شوند، اظهار داشتند: کمیته امداد، نباید مانند باتلاق باشد تا با کمک بیشتر مورد جذب نیازمندان شود و  آنها احساس کنند اگر انسان مشکلی داشته باشد، کمیته ای است و گرفتارها را برطرف می کند.

معظم له عنوان کردند: باید طوری عمل کرد تا وابستگی و احساس نیاز به کمیته امداد از سوی نیازمندان روز به روز کم و کمتر شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha