چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عکس

حوزه/ آیت الله ناصری با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ابراز کرد: هدف غربی ها حذف حیا و عفت از ایران اسلامی و حتی در دیگر جوامع است و یکی از وظایف فعالان عرصه فرهنگ دینی، آگاهی دادن و بصیرت به جوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با جمعی از زنان عضو جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه دینی تبلیغات اسلامی استان یزد، اظهار کرد: یکی از آثار انقلاب اسلامی قرار گرفتن شما در مسیر ترویج ارزش های دینی است که نباید از اصل انقلاب اسلامی غافل شد زیرا اگر انقلاب نبود اکنون در این مسیر قرار نمی گرفتیم.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان این که اگر پیروزی انقلاب اسلامی در آن برهه از زمان صورت نمی گرفت؛ هم اکنون بهائیت و صهیونیست ها بر این مملکت حکومت می کردند، ابراز داشت: عزت امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان است و احساس حرکت به رشد و پیشرفت، مؤثر بودن در دنیا و مطرح شدن در کل دنیا از برکات انقلاب به شمار می رود.

وی با ابراز تأسف از فراموشی اصل تعالی انسان به سوی خداوند در همه ابعاد آن در دنیای امروز غرب، اذعان کرد: هدف اصلی انقلاب اسلامی و منطق اسلام، رسیدن، یادآوری و تلاش در راستای  این هدف یعنی تعالی انسان در همه ابعاد انسانی و معنوی و رسیدن به آن است.

آیت الله ناصری یزدی، ولایت پذیری و توجه و اتکا به ولایت فقیه را یکی از رموز هدایت دانست و گفت: اکنون در دنیا جنبه های مادی، شیطانی و هواهای نفسانی برای رسیدن به پوچی و بی تفاوتی برنامه ریزی و ترویج می شود.

*ضرورت بررسی آسیب ها

امام جمعه یزد با تقدیر از تلاش های جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه دینی تأکید کرد: وظیفه شما بررسی آسیب ها در جامعه و ارائه راهکارهای عملی و وارد شدن در جامعه است و ارائه راهکار و برنامه باید در اولویت و صدر فعالیت شما قرار گیرد.

آیت الله ناصری یزدی خاطرنشان کرد:  ورود به مساجد، مدارس و اجتماع جوانان باید با ارائه راهکارها و برنامه ها همراه شود و تبیین خوبی ها و مضرات هر فعالیتی باید برای جوانان قانع کننده باشد.

*عفت زدایی از جامعه اسلامی

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ابراز کرد: هدف غربی ها حذف حیا و عفت از ایران اسلامی و حتی در دیگر جوامع است و یکی از وظایف فعالان عرصه فرهنگ دینی، آگاهی دادن و بصیرت به جوانان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، اکتفا به تحقیقات و توزیع کتاب را در این زمینه کافی ندانست و افزود: ما باید راهکارهای تأثیرگذاری بر اقشار جامعه را یادبگیریم و هر مبلغ دینی و انقلابی باید بتواند دو یا سه نفر را برای آگاهی بخشی آموزه های دینی جذب کند.

آیت الله ناصری یزدی تأکید کرد: هر فعال فرهنگی و اجتماعی دارای دغدغه دین باید با خودش تعهد کند که مثلا در طول یک ماه 10 نفر را راهنمایی کند و ارزش های دینی را به مردم بیاموزد.

*لزوم تبلیغ چهره به چهره در مدارس

وی، فرصت تعطیلات تابستانه و اوقات فراغت قشر دانش آموز و دانشجو را یادآور شد و گفت: با استفاده از تبلیغ چهره به چهره در مدارس، مساجد و فضاهای آموزشی و فرهنگی، دستورات اسلام و قرآن در زمینه عفاف و حجاب را به قشر دختران امروزی یاداوری کنیم و بیاموزیم.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام محمد شریف کوهستانی گزارشی از اهداف تشکیل جمعیت زنان فرهیخته استان یزد ارائه کرد.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha