پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نظری در گفت و گو با حوزه

حوزه/ مسئول امتحانات شفاهی و کتبی حوزه علمیه قم از برگزاری آزمون سطوح عالی در دوازده روز و با حضور دوازده هزار طلبه خبرداد.

حجت الاسلام  محمد علی نظری در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت:  آزمون سطوح عالی حوزه علمیه قم از 10تیرماه آغاز شد و 23 تیرماه به پایان رسید.

وی افزود:در این دوره از امتحانات که طی 12 روز به طول انجامید، طلاب سطوح عالی از پایه های 7 تا 10 آزمون خود را در رشته های مختلف برگزار کردند؛ در مجموع 12 هزار طلبه در این آزمون ثبت نام و انتخاب محل آزمون کردند که نسبت به دوره های گذشته در بخش امتحانات فقه و اصول شاهد حضور گسترده تری بودیم.

حجت الاسلام نظری بیان کرد: این افزایش حضور نیز به واسطه برگزاری حضور و غیاب در کلاس های درس سطوح  عالی است که باعث شد که تعداد بیشتری از طلاب در کلاس ها و آزمون نیز شرکت کنند.

وی گفت: خوشبختانه روزانه 12 هزار نفر در چهار زمان امتحانی آزمون سطح عالی خود را به بهترین نحو در دو نوبت صبح و دو نوبت بعدازظهر برگزار کردند.

مسئول امتحانات شفاهی و کتبی حوزه علمیه قم اظهارکرد: در اولین مرحله، طلاب سطوح عالی با ثبت نام در سامانه آزمون در اولین مرحله آزمون شرکت می کنند و این کار باعث شده است که به راحتی قابل احصای فعالیت باشند و آمار بهتری در این عرصه وجود داشته باشد.

وی گفت: آزمون طلاب سطوح عالی مراکز تخصصی در خود مراکز انجام می شود، ولی آزمون فقه و اصول این طلاب با این  آزمون انجام می شود.

مسئول امتحانات کتبی و شفاهی حوزه علمیه قم بیان کرد: با توجه به اینکه طلاب بسیاری در شهرستان ها مشغول به فعالیت هستند می خواهند در آزمون سطح عالی نیز شرکت کنند به همین خاطر آزمون غیر حضوری ویژه دو هزار طلبه در دو نوبت اسفندماه و شهریورماه اخذ می شود.

وی گفت: آزمون شفاهی نیز به نسبت به ثبت نامی است که انجام می شود و در همین راستا به طور میانگین روزانه 150 نفر مراجعه کننده برای آزمون شفاهی داریم که از آنها آزمون گرفته می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha