شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تنها با بخشنامه و برنامه های مقطعی نباید امیدی به گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه داشت، تصریح کرد: باید برای گسترش این فرهنگ دینی یک هدف گذاری مشخص و بلند مدتی داشته باشیم.

حجت الاسلام لطیف صادقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران با مهم ارزیابی کردن مسأله عفاف و حجاب در جامعه بر ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت های تبلیغی به منظور گسترش این فرهنگ دینی در جامعه اسلامی تأکید کرد.

وی با بیان این که نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند بهره گیری از ابزارهای تبلیغی و ظرفیت های ملی است، افزود: نهادینه شدن فرهنگ حجاب در جامعه تنها وظیفه یک سازمان و دستگاه نیست بلکه آحاد جامعه باید برای گسترش و نهادینه شدن آن بسیج شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تنها با بخشنامه و برنامه های مقطعی نباید امیدی به گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه داشت، تصریح کرد: باید برای گسترش این فرهنگ دینی یک هدفمگذاری مشخص و بلند مدتی داشته باشیم.

وی، حجاب را بهترین و زیباترین هدیه خدای متعال برای زن دانست و تصریح کرد: انسان همیشه در همه لحظات زندگی خود در مسیر انتخاب‌های متفاوت قرار دارد و همیشه سعی می‌کند بهترین را انتخاب کند و حجاب احسنت‌ترین و زیباترین انتخاب برای زن مسلمان است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که عده ای تلاش می کنند مسأله عفاف و حجاب را سیاسی کنند و این بزرگترین آسیب در برابر گسترش فرهنگ آن در جامعه است، خاطرنشان کرد: موضوع عفاف و حجاب برخواسته از فطرت دینی یک انسان مؤمن است و نباید آن را سیاسی جلوه داد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی برخوردهای غیراصولی با مسأله عفاف و حجاب به مانعی بزرگ در برابر نهادینه شدن آن تبدیل شده است، تصریح کرد: امروز نیازمند یک راهکار عملی برای گسترش این فرهنگ اصیل دینی در جامعه هستیم.

وی با بیان این که به طور حتم گسترش فرهنگ عفاف و حجاب موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهد شد، افزود: اگر این فرهنگ اصیل دینی به خوبی در جامعه نهادینه شود جامعه از بسیاری از آسیب های اجتماعی مصون خواهد ماند.

حجت الاسلام صادقی با تاكيد بر اهميت آموزش به عنوان راهكار ريشه‌اي و بنيادي در زمينه عفاف و حجاب گفت: لازم است از نهاد خانواده آموزش‌ها آغاز شود تا اعتقادات دروني درباره عفاف و حجاب مستحكم شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نیز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زن به عنوان تشکیل دهنده نیمی از جامعه جایگاه و نقش بسیار اثرگذاری دارد، تصریح کرد: حفظ و ارتقاء این جایگاه در گرو حفظ کرامت و شخصیت زن به عنوان یک موجود اجتماعی است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز در دنیای غرب جایگاه و کرامت زن به پایین ترین حد ممکن تنزل پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: زن در جوامع غربی به ابزاری برای خرید و فروش و تجارت تبدیل شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جایگاه زن امروز در نظام اسلامی در بالاترین سطح خود قرار دارد، گفت: جایگاه والای زن در جامعه اسلامی به دلیل الگو گیری از حضرت فاطمه(س) به عنوان بانویی ارزشمند در جهان است.

وی، زنان باحجاب و با عفت را میراث‌داران معرفت زهرایی(س) و زینبی(س) دانست و خاطرنشان کرد: حجاب میراث گران‌بهای خون مقدس شهیدان راه اسلام است و بی‌توجهی به مسأله حجاب و عفاف به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسأله عفاف و حجاب باید از دوران کودکی از سوی خانواده ها و نهادهای آموزشی در فرزندان این جامعه نهادینه شود، افزود: امروز دشمن فعالیت های مخرب و هدفمند خود را حتی از مهد کودک ها آغاز کرده است که این نشان دهنده برنامه های مدون و بلند مدت آنها در بی هویت کردن جامعه از مسائل دینی است.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی و استکباری درصدد جایگزین کردن فرهنگ غربی به جای فرهنگ اسلامی در جوامع اسلامی هستند و امت اسلام باید در برابر این جاهلیت مدرن و دیگر مبانی و نسخه‌های مبتذل غربی صریح و محکم ایستادگی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha