جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رد طرح بحث برانگیز ارزیابی «نقش اسلام در تروریسم» در پارلمان آمریکا

حوزه/طرح پیشنهادی برای ارزیابی استراتژیک «نقش اسلام در تروریسم» که توسط نماینده جمهوری خواه پارلمان ایالات متحده ارائه شده بود، رد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailycaller، طرح پیشنهادی بحث برانگیز که به دولت آمریکا اجازه انجام ارزیابی استراتژیک درباره «نقش اسلام اسلام در تروریسم» را می‌داد ، توسط نمایندگان کنگره رد شد. طرح ارائه شده توسط ترنت فرانکس، با آرای 208-217 شکست خورد. ۲۱۷ جمهوریخواه مخالف این طرح رای دادند.

این طرح، جیم ماتیس، وزیر دفاع را ملزم کرده بود که در طی یک سال، دو ارزیابی استراتژیک همزمان درباره استفاده از دکترین مذهبی خشونت آمیز یا آموزه‌های اسلامی افراط‌گرا انجام دهد.

این ارزیابی‌ها برای شناسایی نقش آموزه‌های دین اسلام در رادیکالیزاسیون و ورود جوانان به گروه‌های تروریستی و چگونگی نقش آموزه‌های اسلامی در افراط‌گرایی و اقدامات تروریستی بود.

بسیاری از مخالفان این طرح پیشنهادی، آن را اسلام‌هراسانه و متعصبانه دانسته‌اند. مخالفان این طرح در میان دموکرات‌ها این طرح را نقشه‌ای شوم برای هدف قرار دادن مسلمانان دانسته و طرحی مخالف قانون اساسی آمریکا عنوان کردند.

توطئه‌ای برای محدودسازی مسلمانان/ محدود دانستن تروریسم به یک دین غلط است

کیث الیسون نماینده مسلمان کنگره نیز گفت: این طرح پیشنهادی اقدامی برای جنگ با تروریسم نیست بلکه توطئه‌ای برای محدود سازی مسلمانان دانستند. ما نمی‌گوییم تروریسم را مطالعه نکنید. انگیزه‌های افراد برای انجام اعمال تروریستی را مطالعه کنید اما اینکه تروریسم را به یک دین محدود بدانید این کار غلط است.

 مخالفان این طرح همچنین نهاد پیشنهادی برای انجام این مطالعه را شایسته ندانستند.

شورای روابط اسلامی آمریکا: دولت ترامپ قابلیت انتخاب یک گروه بی‌طرف برای انجام این طرح را ندارد

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) نیز اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ قابلیت انتخاب یک گروه از نمایندگان بی‌طرف و شایسته برای انجام این طرح مطالعاتی را ندارد.

رابرت مک کو مدیر روابط دولتی شورای کایر در بیانیه‌ای گفت: چشم انداز اینکه ترامپ بخواهد یکی از مشاوران اسلام‌هراس بدنام خود مانند استیو بنن، استفان میلر یا سباستین گورکا را برای انجام چنین طرحی پیش قدم سازد باید همه آمریکایی‌ها را بترساند!

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha