جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گروه خیریه اسلامی در مینه سوتا، روز اثر جهانی برگزار می‌کند

حوزه/عده‌ای از مسلمانان ایالت مینه سوتا در آمریکا، که به طور داوطلبانه در پروژه‌های انسان دوستانه شرکت می‌کنند، هدف پروژه‌های امسال را کمک به معلولان و ناشنوایان قرار داده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، برای سومین سال متوالی، مسلمانان ساکن ایالت مینه سوتای آمریکا، امروز شنبه 15 جولای 2017، در روز «اثر جهانی» شرکت کرده و پروژه‌های داوطلبانه انسان دوستانه‌ای را که در طول سال در سطح بین المللی انجام می‌دهند معرفی کرده و برای ادامه پروژه‌ها نیز اقدام به جمع آوری داوطلب می‌کنند.

این گروه اسلامی با عنوان «اثر المغرب» هر ساله هدف متفاوتی را برای کمک به جامعه انتخاب می‌کنند. دو سال قبل آن‌ها در نخستین اقدام، کمک به بی‌خانمان‌ها را هدف جنبش خود قرار دادند. سال گذشته بازدید از خانه‌های سالمندان و امسال نیز به گفته میمونه غنی، سخنگوی این بنیاد، هدف کمک به معلولان و ناتوانان جسمی می‌باشد.

این گروه صبح نشستی برگزار کرده و در ادامه نیز  سخنرانی‌هایی در این زمینه ارائه خواهد شد. از دیگر پروژه‌های  این گروه مسابقات ویژه معلولان در مینه سوتا است که به برندگان این مسابقات جوایزی اهداء خواهد شد.

به علاوه 60 تن از میهمانان دعوت شده به نشست را مسلمانان ناشنوا تشکیل می‌دهند. هدف از این کار دعوت از معلولان به فضای اجتماعی است. در طی سال گذشته این نهاد اسلامی تلاش داشته زبان اشاره را به مسلمانان آمریکایی آموزش دهد تا از به انزوا کشیده شدن مسلمانان ناشنوا جلوگیری به عمل آید.

غنی درباره کمک به مسلمانان ناشنوا می‌گوید: آنچه ما از جامعه مسلمانان ناشنوا در مینه سوتا آموختیم این بود که آن‌ها نیاز به منابعی برای یادگیری راحت تر زبان اشاره هستند و ما نیز قصد داریم شرایط بهتری برای آنان فراهم کنیم.

 غنی افزود: فعالیت داوطلبان مسلمان به یک روز محدود نمی‌شود اما برگزاری یک روز اثر جهانی می‌شود فرصتی ایجاد کند تا بخشی از اجتماع باشیم و روابط بهتری با اعضای جامعه برقرار کنیم.

نادیا ابوسنائه یکی از داوطلبان مسلمان در این باره به خبرنگاران گفت: ما به سختی تلاش کرده‌ایم تا بر روند زندگی معلولان و ناتوانان جسمی تاثیر گذار باشیم. ما به عنوان دانش آموخته گان سنت اسلامی می‌خواهیم نشان دهیم که دانش به تنهایی کفایت نمی‌کند. بلکه علم زمانی که با عمل همراه شود ارزشمند است. و اجتماعات مذهبی از این طریق می‌توانند روی محیط اطراف شان تاثیرگذار باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha