پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجاب

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، گفت: بانوان راوی عفاف و حجاب به بوستان‌های این استان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اقدامات بنیاد عفاف و حجاب در استان اظهار داشت: طرح آموزش بانوان به‌عنوان راوی برای اعزام به پارک‌ها، بوستان‌ها و پرده‌خوانی عفاف و حجاب در این اماکن در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی با بیان اینکه ترویج نهادینه شدن حجاب و عفاف در جامعه نیازمند احساس مسئولیت همگانی در این زمینه است، افزود: اگر همه افراد به فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر عمل کنند بدون شک بسیاری از کاستی‌ها و نواقص موجود در جامعه ازجمله وضعیت حجاب و عفاف بهبود می‌یابد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه برای رسیدن به این هدف باید از عوامل و وسایل منطقی بهره برد، گفت: لازم است راه‌های مبارزه با منکرات از جمله بدحجابی و بی‌حجابی را آموخت و موانع را شناخت و با توجه به پیچیدگی ساختار انسان راه تکامل را با عقلانیت و منطق به او نشان داد.

وی با اشاره به اهمیت مسئله عفاف و حجاب با بیان اینکه عفاف و حجاب تنها مختص بانوان نیست و مردان نیز موظف به رعایت آن هستند و باید با پوششی مناسب در جوامع ظاهر شوند اظهار داشت: باید نسبت به ترویج فرهنگ غنی عفاف و حجاب در جامعه اسلامی بیش‌ازپیش تلاش شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha