چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 آیت الله مجتهدشبستری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دانشگاه امام صادق(ع) غنی ترین دانشگاه بود و دانشگاه های اسلامی نیز باید این دانشگاه را الگوی خود قرار دهند.

آیت الله محسن مجتهد شبستری  در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به نقش موثر امام صادق(ع) در تبیین مکتب تشیع تاکید کرد: امام صادق(ع) جابر بن حیان را در رشته شیمی تربیت کرد که امروز به پدر علم شیعی معروف شده و از طرفی افرادی در رشته فقه تربیت کرد، چرا که رئیس مکتب تشیع مروج تمام علوم بود.

امام جمعه پیشین تبریز با اشاره به گستردگی معارف امام صادق(ع) در کتب شیعی تاکید کرد: کتب شیعه در تفسیر قرآن و علم عقاید و تاریخ اسلام و علوم متداول روز، از معارف امام صادق(ع) بهره زیادی برده است.

نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با مهم برشمردن پویایی فقه شیعه عنوان کرد: اگر معارف امام صادق(ع) را در اختیار نداشتیم، فقه شیعه پویا نمی شد تا امروز بتواند به سوالات و شبهات روز پاسخ قانع کننده بدهد.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) در اوج مظلومیت، معارف شیعه را تبلیغ کرد، گفت: دانشگاه امام صادق(ع) غنی ترین دانشگاه بود و دانشگاه های اسلامی نیز باید این دانشگاه را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

امام جمعه پیشین تبریز با اشاره به اینکه دانشگاه ها باید از مکتب امام صادق(ع) تبعیت کنند، ادامه داد: دانشگاه های ما باید مفتخر به این باشند که از امام صادق(ع) که در تمام علوم تبحر دارد پیروی می کنند.

آیت الله مجتهدشبستری در پایان با اشاره به اینکه «صادق» یکی از القاب امام ششم است، عنوان کرد: صدق به سه شکل قلبی، عملی و لسانی است و انسان مسلمان نباید به زبان خود دروغ جاری کند که یکی از علایم نفاق نیز دروغ گفتن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha