جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسابقات قرآن کریم

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی گفت: تعداد مساجد تحت پوشش طرح تلاوت نور هزار و ۵۸۲ مسجد و تعداد مساجد تحت پوشش طرح تفسیر قرآن ۷۲۴ مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، ظهر شنبه در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با فعالان فرهنگ و هنر این استان در مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز، اظهار داشت: تعداد  هزار و ۵۸۲ مسجد تحت پوشش طرح تلاوت نور و تعداد ۷۲۴ مسجد این استان تحت پوشش طرح تفسیر قرآن هستند.

وی همچنین با اشاره به رشد چاپ کتاب در این استان خاطرنشان کرد: در سال گذشته هزار و ۵۷۹ عنوان کتاب از بین هزار و ۶۶۱ عنوان کتاب درخواست شده مجوز چاپ گرفتند که این روند نسبت به سال ۹۲ رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

محمدپور تعداد مطبوعات و رسانه های مکتوب و پایگاه های خبری استان را نیز ۳۲۲ مورد عنوان کرد.

محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست به پتانسیل های ویژه استان در زمینه فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی در حوزه‌ های فرهنگ، هنر و قرآن حرفی برای گفتن دارد و دارای هنرمندانی در سطح ملی و بین المللی است که می تواند به الگویی برای سایر استان ها تبدیل شود.

وی ادامه داد: برخی موانع موجود بر سر راه فعالان فرهنگی می تواند با قانون گذاری و نظارت حل شود که نماینده تشکل ها باید در این زمینه پیشنهادات خود را ارائه دهند.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی مجلس تصمیم گرفته وقت خود را از قانون گذاری کم کرده و به میان مردم رفته و واقعیات و مشکلات را از نزدیک لمس کند، چرا که حضور در بین مردم و نمایندگان تشکل ها می تواند در راستای تصمیم‌ گیری‌ها و قانون گذاری ‌ها مؤثر باشد.

در ابتدای این نشست نیز نمایندگان سمن ها و موسسات و انجمن ها به صحبت پرداخته و پیشنهادها و مشکلات خود را مطرح کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha