جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام بهشتی نژاد

حوزه/ مرحوم حجت الاسلام والمسلمین فیروزیان شخصیتی مجاهد، شکیبا و صابر در انجام وظیفه تبلیغی، دارای همت والا بود و در امر تبلیغ هیچ‌گاه معطل کسی نمی‌ماند و تمام خلأها را در حد توان پر می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین بهشتی نژاد، پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت چهره ماندگار تبلیغ حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ غلامرضا فیروزیان، در مسجد سید اصفهان، اظهار کرد: مرحوم فیروزیان عمر شریف خود را مخلصانه در مسیر خدمت به دین، اعتلای کلمه الله، بیان احکام الهی و مقابله با گروه‌های انحرافی سپری کرد.

وی با بیان این که خداوند به مرحوم حجت الاسلام فیروزیان حدود یک قرن عمر با برکت عنایت کرد، بیان داشت: آن مرحوم حداقل حدود 70 سال از عمر خویش را سنگردار تبلیغ دین و ترویج احکام الهی بود.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی با اشاره به آیه ای از سوره احزاب در توصیف افرادی که پیام الهی را ابلاغ می‌کنند و جز خداوند از هیچ کس واهمه ای ندارند، عنوان کرد: این آیه و آیاتی از این قبیل گرچه خطاب به نبی مکرم اسلام(ص) بیان شده لکن در این آیات برخی از اوصاف مبلغان راستین ذکر شده است که در راس همه مبلغان پیامبر گرامی اسلام طلایه دار امر تبلیغ است.

وی در ادامه بیان کرد: مرحوم حجت الاسلام فیروزیان اهل تهران بودند و در آنجا سکونت داشت، اما به یک مناسبت و طی تماسی که با آیت الله خادمی داشت و با توجه به این که کتاب «رهبر سعادت» آیت الله خادمی را مطالعه کرده بود، شیفته ایشان شده بود و برای تشکر از مولف این کتاب به اصفهان آمدند و آیت الله خادمی از ایشان درخواست کرد که در اصفهان بماند و مرحوم فیروزیان این خواسته را اجابت کرده و حدود 50 سال از عمر شریف خود را در این شهر سپری کرد.

مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی اصفهان در تشریح اوصاف اخلاقی حجت الاسلام فیروزیان اشاره کرد: آن مرحوم شخصیتی مجاهد، شکیبا و صابر در انجام وظیفه تبلیغی، دارای همت والا بود و در امر تبلیغ هیچ‌گاه معطل کسی نمی‌ماند و تمام خلأها را در حد توان پر می‌کرد.

وی در رابطه با سابقه مرحوم فیروزیان تصریح کرد: آن مرحوم در زمان آیت الله کاشانی به عنوان نماینده ایشان انتخاب شده بود، براین اساس تمام خلأهای اخلاقی که در زمان طاغوت مشاهده می‌کرد را در حد توان مرتفع می‌کرد. همچنین آقای فیروزیان از همراهان شهید نواب صفوی بود و در پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزات زمان طاغوت نقش موثری داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha