پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 420160
۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
تصاویری از دوره میثاق طلبگی طلاب جدیدالورود حوزه خوزستان در قم

حوزه/ طرح میثاق طلبگی حوزه علمیه مازندران از بیست و سوم تیرماه در دو مرحله آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، با بیان این که طرح میثاق طلبگی در دو مرحله برگزار می شود، افزود: مرحله نخست طرح میثاق طلبگی از روز گذشته در نوشهر آغاز و تا بیست و نهم تیرماه ادامه خواهد داشت.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مرحله دوم طرح میثاق طلبگی از سی ام تیر ماه در نوشهر آغاز و تا ششم مرداد ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در مرحله اول و دوم این طرح بیش از 320 طلبه جدیدالورود حوزه علمیه استان شرکت دارند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که شیوه شرکت در این دوره به صورت تفکیک سن است، خاطرنشان کرد: طلاب زیر 18 سال در مرحله نخست و طلاب بالاتر از 18 سال نیز در مرحله دوم طرح میثاق طلبگی شرکت خواهند کرد.

وی با بیان این که در این دوره برنامه تربیتی و اخلاقی برای طلاب جدید الورود در نظر گرفته شده، افزود: آشنایی دقیق طلاب با نظام تعلیم و تربیت حوزه، مأنوس کردن طلاب با زندگی طلبگی، آشنایی با فرصت ها و آسیب های زندگی طلبگی، انس با قرآن و نماز جماعت، آشنایی با اساتید برجسته و ارزیابی اخلاقی و تربیتی طلاب از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این دوره برای طلاب جدید الورود است.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در  این دوره از ظرفیت اساتید مشاوره بومی نیز استفاده خواهد شد، بیان داشت: این اساتید مرکز مشاوره استان ظرفیت بسیار خوبی برای اجرای برنامه های مشاوره ای در حوزه علمیه استان هستند.

وی به برگزاری حلقه های معرفتی در طرح میثاق طلبگی مازندران اشاره کرد و گفت: در این طرح که با حضور اساتید حوزه برگزار خواهد شد مسائل تهذیبی، اخلاقی، تصحیح صلاه، تجوید قرآن و احکام مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که این دوره دو هفته ای برنامه هایی حول سه محور آموزشی، تفریحی ورزشی و عبادی دنبال می شود، گفت: این دوره آموزشی دو هفته ای فرصت خوبی برای شناخت مناسب یک طلبه با زندگی طلبگی و شرایط تحصیل در حوزه های علمیه است.

وی با بیان این که در طرح میثاق طلبگی امسال سه کتاب ذی طلبگی، اخلاق طلبگی و نظام آموزشی طلبگی از سوی اساتید اعزامی از قم تدریس خواهد شد، بیان داشت: طرح این مباحث مهم از سوی اساتید برای طلاب جدید الورود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha