جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/مدیر موسسه تخصصی امام خمینی(ره) تهران تصریح کرد: راه‌اندازی پژوهشکده‌های علمی اقتصادی برای بررسی مسائل و مشکلات کلان اقتصادی و ارائه راهکارهای علمی، در حوزه‌های علمیه ضروری است.

حجت‌الاسلام حسین آقازاده، مدیر موسسه تخصصی امام خمینی(ره) تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با اشاره به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال آنرا جزو برنامه‌های مهم و اصلی دولت برشمرد، و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی از منظر مقام معظم رهبری یعنی در شرایط فشار و تحریم‌های اقتصادی و مالی از سوی دشمنان، اقتصاد کشور چنان تنومند و مستقل باشد که از آسیب‌های احتمالی تحریم‌ها مصونیت داشته باشد یا این که حداقل آسیب را متحمل شود.

وی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی دشمن نقش تعیین کننده‌ای در برنامه اقتصادی کشور ندارد، از این رو نخواهد توانست مانع رشد و شکوفایی در عرصه‌ی تولید ملی و رونق اقتصادی شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به موانع تحقق اقتصاد مقاومتی، عنوان داشت: هم در منابع دینی و هم به لحاظ درک اجتماعی، چنانچه نیازمندی‌های اصلی زندگی مردم تامین نشود، تاثیرات مختلفی را در ابعاد اجتماعی، دینی، سیاسی و اقتصادی جامعه شاهد خواهیم بود. بنابر این به نظر می‌آید اگر اقتصاد کشور پر رونق و معیشت مردم راضی کننده باشد، هم معرفت دینی مردم رشد خواهد کرد و هم آحاد جامعه از جهت گیری‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور حمایت خواهند نمود.

وی با بیان این که ضعف اقتصادی کشور و نابسامانی معیشت مردم از اهداف دشمنان برای دلسرد کردن مردم از نظام اسلامی است، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از ابزارهای مهم برای تضعیف انقلاب و اثبات ناتوانی مدیریت اسلامی، تحریم و محاصره‌ اقتصادی است، و حربه نظامی همچون گذشته کارایی لازم را برای آنان ندارد.

مدیر موسسه تخصصی امام خمینی(ره) تصریح کرد: تنها راه برون رفت از وضع نامطلوب تولید ملی و آمار بالای بیکاری، حمایت از تولید داخلی و تحریم کالاهای خارجی است. البته دولت باید بر روند تولید کالاهای داخلی نظارت داشته باشد تا مردم به دلیل افت کیفیت کالا مجبور به استفاده از کالای خارجی نشوند. .

وی، نظارت بر کیفیت و قیمت کالاهای تولید ملی را لازم برشمرد و اظهار داشت: نظارت درست بر تولیدات داخلی موجب اعتماد مردم در استفاده از تولیدات داخل خواهد شد. و در این میان تعیین فروشگاه‌هایی که مختص ارائه کالاها و تولیدات ملی است، بسیار ضروری به نظر می‌رسد، زیرا هم اکنون مردم ما مکان و محل مشخص و قابل اعتمادی را برای تهیه کالای داخلی سراغ ندارند.

حجت‌الاسلام آقازاده، فرهنگ سازی را از دیگر عوامل موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: وقتی کیفیت کالای داخلی مناسب بود و مردم از کیفیت و قیمت کالای ملی راضی بودند، زمینه برای فرهنگ سازی حمایت از تولید داخل و تحریم کالای خارجی فراهم خواهد شد و هر کدام از فروشگاه‌ها خود داوطلبانه و با افتخار اقدام به ارائه تولیدات ملی می‌کنند.

وی افزود: راه‌اندازی پژوهشکده‌های علمی برای بررسی مسائل و مشکلات کلان اقتصادی، اجتماعی  و ارائه راهکارهای علمی، در حوزه‌های علمیه ضروری است. همچنین همفکری با نخبگان فرهنگی جامعه اعم از معلم مدرسه، استاد دانشگاه، امام جماعت مساجد، مبلغین علوم دینی و دیگر شخصیت‌های تاثیرگذار در جامعه، تاثیر بسزایی در ارائه ایده‌ها، پیشنهادات و راهکارهای علمیِ منطبق با واقعیات جامعه خواهد داشت. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha