سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) لویزان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) لویزان تهران بر ضرورت افزایش بهره وری علمی و پژوهشی طلاب با کاهش تعطیلات تابستانی تاکید کرد.

حجت الاسلام مسلم بالاوند، مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) لویزان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با اشاره به ضرورت توانمندسازی علمی و معنوی طلاب، اظهار داشت: این مدرسه از بدو تأسیس از لحاظ فضای آموزشی دارای محدودیت‌هایی بود، ولی از سال گذشته تصمیم به توسعه آن گرفته شد و ضمن بازسازی کامل ساختمان، فضای آموزشی و رفاهی نیز وسعت یافت.

وی ادامه داد: با توجه به این که مدرسه علمیه دارای حجرات محدودی برای اسکان طلاب بود، برای پذیرش طلاب پایه اول شرایط خاصی داشتیم، ولی بنا به ابتکاری جدید که از سال گذشته اجرا شد، همه طلاب پایه اول را که 13 نفر بودند در یک حجره بزرگ اسکان دادیم. البته در نگاه اول شاید نسبت به این مسئله اشکالاتی بیان شود، ولی طی یک سال گذشته آثار و برکات این روش موجب رضایت مسئولین حوزه واقع شد.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) لویزان تهران افزود: رشد علمی، منظم بودن، اهتمام بیشتر به مباحثه‌ دروس، و ایجاد فضای دوستانه بین طلاب از جمله برکات حضور دسته جمعی طلاب در حجرات واحد بود  و با تایید تولیت مدرسه آیت‌الله تقوایی بنا داریم این روش را برای سایر پایه‌ها اجرایی کنیم، چرا که اجتماع طلاب در کنار هم موحب رشد معنوی و تربیتی آنان خواهد شد و خداوند نیز برکاتش را به این جمع نازل می‌کند.

وی با اشاره به راه اندازی سطح دو در سال تحصیلی جدید، عنوان داشت: بعد از نقل و انتقالات و پذیرش نهایی، احتمال می‌دهیم، تعداد کل طلاب در همه پایه‌های تحصیلی سطح یک به 88 نفر برسد که از این تعداد حدود 28 نفر جزو طلاب جدیدالورود و پایه اول می‌باشند. همچنین با موافقت مدیریت حوزه استان و در صورت فراهم شدن شرایط، در پایه هفتم سطح دو نیز پذیرش طلبه خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام بالاوند با اشاره به فعالیت‌های علمی و پژوهشی طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع)، گفت: در تابستان امسال و نیز در طول سال تحصیلی، کلاس‌ها و دوره‌های متنوعی برای ارتقاء مهارت طلاب در زمینه تحقیق و پژوهش برنامه‌ریزی کرده‌ایم. برگزاری کلاس‌های آموزش تایپ و برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جهت آشنایی با روش‌های تحقیق و پژوهش، از جمله برنامه‌های مدرسه برای تابستان می‌باشد.

وی افزود: برگزاری اردوهای علمی برای طلاب و اساتید از دیگر اقدامات معاونت آموزش و پژوهش مدرسه می‌باشد، به این صورت که طلاب با حضور در اردوی قم یا مشهد ضمن بهره مندی از فضای معنوی و برخورداری از تفریح سالم و با نشاط، در یک موضوع علمی که توسط اساتید و معاونت پژوهش معین شده است، اقدام به پژوهش علمی می‌کنند و باید تا پایان اردو نتایج تحقیق و پژوهش خود را به معاونت پژوهش ارائه دهند.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) لویزان تهران با بیان این که کاهش تعطیلات تابستانی و بهرمندی طلاب از فضای علمی از جمله تصمیمات مهم این مدرسه بوده است، بیان داشت: بنا به تاکید تولیت مدرسه و با استقبال طلاب و اساتید حوزه، میزان تعطیلات تابستانی کاهش یافته و طلاب در طول تابستان در کلاس‌های علمی حضور فعال خواهند داشت.

حجت‌الاسلام بالاوند خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های تقویتی، منطق و نحو کاربردی، دوره مقدماتی اصول، ابواب خوانده نشده مغنی، دوره‌ی مدیریت تحصیلی و... از جمله برنامه‌های آموزشی تابستانی می‌باشد.

وی، نظارت بر سیر علمی و معنوی طلاب را امری مهم و لازم برشمرد و اظهار داشت: با توجه به رسالت سنگین طلاب در هدایت فکری جامعه، ما باید نظارت دقیقی بر اعمال و رفتار و فعالیت‌های علمی طلاب داشته باشیم. از این رو برای همه پایه‌های تحصیلی سطح یک، مسئول پایه معین کرده‌ایم. مسئول پایه‌ هر کلاس، دارای صلاحیت‌های علمی و معنوی بوده، و وظیفه‌ی او مدیریت علمی، معنوی و اخلاقی طلاب می‌باشد.

استاد حوزه علمیه تهران با اشاره به نقش اساتید در تربیت دینی و علمی طلاب، افزود: در راستای توانمند سازی علمی اساتید، معاونت آموزش این مدرسه در نظر دارد، دوره‌های روش نوین تدریس را برای آنان برگزار نماید.

حجت‌الاسلام بالاوند در پایان با اشاره به برگزاری دوره‌ی اختبار و تثبیت برای طلاب جدیدالورود، اظهار داشت: این دوره از ۱۷ تیر ماه شروع شده و تا 28 مرداد ماه ادامه خواهد داشت. و بعد از برگزاری کلاس‌های این دوره، جهت ارزیابی نهایی در اردوی سه روزه‌ دماوند شرکت خواهند کرد و سپس با بررسی وضعیت نهایی هر طلبه در کمیسیون آموزش نسبت به پذیرش نهایی آن‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha