پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه درکاشان، ارایه خدمات مطلوب به بیماران را موجب دلگرمی آنها و رضایتمندی خداوند دانست و گفت: افرادی که مشکلات درمانی جامعه را حل می کنند، واسطه بین خداوند متعال که طبیب اصلی است و بیمار می باشند.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در دیدار با مدیر و پرسنل مدیریت درمان تامین اجتماعی شهرستان کاشان، ضمن تبریک این ایام، به مشکلات بیماران اشاره کرد و گفت: معطل ماندن بیماران درمطب پزشکان، تجویز نسخه بدون معاینه کامل بیمار و عدم توجه مشکلات روحی و روانی همراهان بیمار در بیمارستانها و مطب پزشکان، مهمترین مشکل درمانی کشور می باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که وقت گذاری مناسب پزشکان جهت معاینه کامل بیماراز نظر جسمی، روحی و روانی تاثیر بسیار خوبی در بهبود بیمار خواهد داشت، تجویز دارو بدون معاینه بیمار را نیز از مشکلات درمانی کشور عنوان کرد و افزود: پزشک نباید بدون معاینه بیمار دارو تجویز کند .

وی، با بیان اینکه درک و معاینه سریع بیمار موجب آرامش روحی و روانی او می گردد، ادامه داد: متاسفانه براساس گزارشات، در بعضی از بیمارستان ها و مطب پزشکان، به دلیل ازدحام بیمار، پزشک با معاینه سطحی، نسخه تجویز می کنند که کاری کاملا اشتباه و دور از اخلاق پزشکی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید براصلاح نظام درمانی کشور گفت: با توجه به اینکه معطل ماندن یک بیمار برای معاینه در درمانگاه ها، بیمارستان ها و مطب پزشکان موجب تشدید بیماری می گردد، مسئولین باید برنامه ریزی لازم را در رسیدگی سریع به بیماران به عمل آورند.

انتقاد از نحوه تجویز و مصرف دارو در کشور

وی، دادن داروی زیاد به بیمار را روش خوبی ندانست و گفت: پزشک باید پس از تشخیص کامل، دارویی را که برای بیمار عوارض ندارد، تجویز کند و از دادن داروی زیادی که موجب خوشحالی موقت بعضی از بیماران می گردد و عوارض بعدی را در بردارد، پرهیز کند.

آیت الله نمازی، با اشاره به این که مصرف دارو د رکشورمان نسبت به سایر کشورهای دنیا بیشتر است و در نظام درمانی کشور هنوز این مشکل برطرف نشده است، گفت: با توجه به اینکه داروی زیاد برای بیمار مضر است، باید این مشکل در نظام خدمات پزشکی اصلاح شود.

ضرورت توجه به طب اسلامی

امام جمعه کاشان، آگاهی افکارعمومی جامعه نسبت به مسائل طب اسلامی را موجب کاهش هزینه های درمانی دانست و گفت: با توجه به اینکه سیستم تغذیه در کشورمان براساس آداب و رسوم اسلامی نیست، مسئولان باید با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نسبت به اصلاح سیستم تغذیه در کشور تلاش بیشتری کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha