پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام آزادی خواه - نماینده مجلس

حوزه/ سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه المصطفی با پرهیز از نگاه سیاسی، اقتصادی و دوری از فعالیت های تک محوری، در ایجاد روش ها، ایدئولوژی ها و راهیابی بشر به حق و حقیقت، نگاهی مبنایی را در تغییر نگرش های زیستی ایجاد نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین آزادی خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که المصطفی مهمترین نهاد حوزوی  و انقلابی فعال در عرصه بین المللی است، تصریح کرد: جامعه المصطفی العالمیه مبین گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه های بین المللی بوده، مبانی اصلی دین مبین اسلام را بر اساس نیازهای اجتماعی جوامع مختلف، ارائه می کند.

وی، بیداری و هوشیاری جوامع انسانی نسبت به دسیسه های استکبار جهانی را از مهمترین اقدامات المصطفی در عرصه های بین المللی عنوان کرد و ابراز داشت: موج علاقه مندی به اسلام و آموزه های الهی که در ملت ها دیده می شود، از مهمترین اقداماتی است که جامعه المصطفی به صورت عمیق، منطقی و موجه شکل داده است.

نقش بی بدیل جامعه المصطفی در گفتمان سازی جریان انقلاب

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، نقش جامعه المصطفی در جریان سازی گفتمان انقلاب اسلامی را مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: در عصر کنونی نقش جامعه المصطفی در حوزه گفتمان سازی آموزه های اسلامی در عرصه بین الملل، فراتر از دیگر نهادهای همسو است.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، پرهیز از نگاه سیاسی، اقتصادی و دوری از فعالیت های تک محوری را از مهمترین شاخصه های جامعه المصطفی عنوان کرد و ابراز داشت: جامعه المصطفی به منظور ایجاد روش ها، ایدئولوژی ها و راهیابی بشر به حق و حقیقت، نگاهی مبنایی را در تغییر نگرش های زیستی ایجاد نموده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که جامعه المصطفی در حوزه گفتمان سازی انقلاب، با نگاهی به روز ورود نموده است، اظهار داشت: ماموریت جامعه المصطفی با توجه به سفرا و دانش پژوهانی که تربیت نموده، بی نظیر است.

وی افزود: دانش پژوهان المصطفی، آموزه های اسلامی را فرا می گیرند و به عنوان سفیران نور، آرمان های انقلاب اسلامی و آموز های قرآنی را که بر گرفته از دین اسلام ناب است، به جهانیان عرضه می کنند.

نقش بی بدیل جامعه المصطفی در گفتمان سازی جریان انقلاب

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که نقش المصطفی در گفتمان سازی جریان انقلاب در دنیا، نقشی کم نظیر است، یادآور شد:  اگر المصطفی به عنوان اتفاقی مبارک روی نمی داد، حتما گستره گفتمان انقلاب در جهان بدین عمق و گستردگی نبود.

حجت الاسلام آزادی خواه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با بیان این که باید نگاه ویژه ای نسبت به جامعه المصطفی وجود داشته باشد، تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی در رابطه با معدل گذاری برای دستگاه های همراه که در کشور و جهان کار فرهنگی انجام می دهند تاثیرگذار بوده، در حوزه ایجاد مصوبات قانونی، نظارت و اعتبارسنجی ردیف های اعتباری فعالیت می کند.

وی افزود: با توجه به میزان تأثیرگذاری جامعه المصطفی در گستره جهانی، کمیسیون فرهنگی مجلس آمادگی دارد تا در حوزه قانون گذاری ضمن شناسایی و برطرف سازی خلاء های قانونی فعالیت بین المللی، اقدامات قابل توجهی را دنبال نموده، در راستای پویایی فعالیت های جامعه المصطفی همکاری های گسترده ای را رقم بزند.

حجت الاسلام آزادی خواه با اشاره به این که جامعه المصطفی از ظرفیت سرشاری در صدور انقلاب، ایجاد وحدت میان بلاد اسلامی و نیز تحکیم امنیت و آرامش میان کشورهای جهان اسلام برخوردار است، تصریح کرد: جامعه المصطفی العالمیه یکی از بهترین بسترهایی است که دولت ها و وزارت خارجه باید توجه جدی و ویژه ای نسبت به آن داشته باشند.

کمیسیون فرهنگی مجلس آماده گسترش همکاری ها با المصطفی است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به آمادگی کمیسیون فرهنگی برای گسترش همکاری ها با جامعه المصطفی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی آماده معاضدت در ماموریت ها با جامعه المصطفی است.

حجت الاسلام آزادی خواه به ظرفیت های حمایتی مجلس شورای اسلامی، به ویژه کمیسیون فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار می رود تا جامعه المصطفی؛ رئیس محترم مجلس، هیئت رئیسه مجلس و اعضای کمیسیون فرهنگی را با ماموریت های بین المللی خود آشنا نماید.

وی با اشاره به این که اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ضمن درک عمیق ظرفیت های المصطفی، از نزدیک شاهد و ناظر اقدامات سفرای علمی و پژوهشی جامعه المصطفی باشند، نگاهشان تغییر خواهد کرد، یادآور شد: انتظار داریم تا جامعه المصطفی با ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در مناطق برون مرزی، ارتباط کاری بسیار وسیع تری را پیگیری و ایجاد نماید.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که متأسفانه مجلس شورای اسلامی آن گونه که باید کاری برای فعالیت های بین المللی مراکز دینی انجام نداده است، اظهار داشت: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در برنامه ششم توسعه تلاش نمودند، تا نقش جامعه المصطفی را پویاتر و محوری تر دیده، ماموریت های گسترده تری را به این نهاد بین المللی واگذار نمایند.

مجلس با بازشناسی ظرفیت های المصطفی ارتباطات عمیقی را در حوزه بین المللی رقم بزند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به انتظار خود از مجلس شورای اسلامی برای گسترش همکاری ها با جامعه المصطفی، افزود: مجلس شورای اسلامی باید با بازشناسی ظرفیت های جامعه المصطفی، ضمن ایجاد و تقویت همکاری های گسترده، ارتباط عمیقی را در حوزه فعالیت های بین المللی دنبال نماید.

تقدیر از آیت الله اعرافی

حجت الاسلام آزادی خواه در پایان به نقش محوری آیت الله اعرافی در ایجاد مامویت های حساس و اثربخش اشاره و خاطرنشان کرد:  کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با قاطعیت از نوع مدیریت علمی، اسلامی و اثر بخش آیت الله اعرافی در ارتباط با ایجاد زیر ساخت های وسیع جهانی تقدیر نموده، به درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی که چنین شخصیت علمی را در این حوزه منصوب فرموده اند، افتخار می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha