پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: امروز رسالت و وظیفه روحانیت به مراتب سخت تر از دوران قبل از انقلاب است چرا که دشمن به مراتب پیچیده تر، قوی تر و گستاخ تر شده است و اگر روحانیت از بصیرت و هوشیاری برخوردار نباشد و اقدام های به هنگام انجام ندهد، خطر تهدید و نابودی انقلاب، جدی خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در جمع طلاب مدرسه علمیه نمیه وقت بقیة الله(عج) قزوین که در سالن اجتماعات  مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزار شد، به رسالت خطیر روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت در حساس‌ترین شرایط پای ارزش‌ها، نظام و انقلاب و ولایت‌فقیه ایستاده است.

وی با بیان این که رسالت سنگین حوزویان توسعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و شیعی است که بعد از انقلاب اسلامی قوت بسیاری گرفته است، افزود: هرکسی تا حدی که در توان دارد باید برای تبلیغ دین بکوشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: برخی با مستندسازی‌های جعلی به دنبال بی‌هویت کردن جوانان ایران اسلامی هستند، اما با برخورد هوشمندانه و آگاهانه با این جریان‌ها می‌توان جلوی اجرایی شدن نقشه‌های شوم آنان را گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به این که امروز دشمن با درک اینکه روحانیون اثرگذاری بالایی بر مردم دارند به دنبال کاهش این اثرگذاری است که در این راه روحانیت باید از جایگاه رفیع و بالای خود دفاع کنند، ادامه داد: تعلیم و میثاق تعدیل و مبارزه با فساد و انحراف در جهت عدالت اجتماعی دو میثاقی است که علما و بزرگان دین همواره با خدا دارند.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: با توجه به نیازها، شبهات و تلاش های شبانه روزی استکبار جهانی به منظور دین زدایی، رسالت روحانیت وحوزه های علمیه   بسیار خطیر و سنگین است.

وی  با اشاره به منشور روحانیت حضرت امام (ره)، بیان داشت: امام (ره) روحانیت را به رسالت عظیم و خطیر که دفاع از دین و دیانت و ارزش های اسلامی است فرا می خواند و به عنوان یک رهبر و مرشد وارسته آنها را از گرایش به مسائل مادی و رفتارهای دون شأن روحانیت برحذر می دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: امروز رسالت و وظیفه روحانیت به مراتب سخت تر از دوران قبل از انقلاب است چرا که دشمن به مراتب پیچیده تر، قوی تر و گستاخ تر شده است و  اگر روحانیت از بصیرت و هوشیاری برخوردار نباشد و اقدام های به هنگام انجام ندهد، خطر تهدید و نابودی انقلاب، جدی خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha