جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بی شک یکی از مهم ترین وظایف دولت و حاکمیت اسلامی، اهتمام ویژه به مساله بهزیستی و تامین اجتماعی است.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به 25 تیرماه ، روز بهزیستی و تامین اجتماعی اظهار داشت: بی شک یکی از مهم ترین کارهای هر دولتی به خصوص دولت اسلامی این است که به تامین حداقل زندگی آحاد مردم به ویژه افراد نیازمند اهتمام ویژه ای داشته باشد.

وی افزود: البته صحبت درباره زندگی اشرافی و عوارض آن مقوله ای جداست ولی روی سخن ما این است که به هر حال سلامت و معیشت مردم باید ولو در میزان حداقلی خود تامین شود، به خصوص در بحث بهداشت و درمان باید کاری کرد که حتی الامکان این امر رایگان خاصه در رابطه با اقشار محروم و نیازمند که به سختی گذران زندگی می کنند و حاکمیت و دولت باید تا حدودی از سختی های معیشت آن ها بکاهد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: ما اگر می خواهیم جلوی فساد و دزدی و دیگر فسادهای اجتماعی را بگیریم یکی از مهم ترین راه هایش همین است که به مقوله بهزیستی و تامین اجتماعی توجه بیشتری نموده و دست کم نیازهای اولیه مردم را تامین کنیم.

وی با بیان این که حرکت در این راستا یکی از وظایف دولت و حکومت اسلامی به شمار می رود، گفت: به لطف الهی در چند سال اخیر با اجرای طرح تحول سلامت گام های خوبی برداشته شده که باید با رفع ایرادات احتمالی ، این روند در مسیر خدمت رسانی به مردم با قوت دنبال شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha