چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام ترابی

حوزه/ حجت الاسلام ترابی از برگزاری هفتمین جشنواره علامه حلی اصفهان، از ارسال بیش از ۲هزار اثر از طلاب جوان به دبیرجانه جشنواره، و برگزاری آن در شهریورماه امسال خبرداد.

حجت الاسلام ابراهیم ترابی، دبیر هفتمین جشنواره استانی علامه حلی اصفهان در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان در توضیح چرایی ضرورت برگزاری جشنوراه هایی چون علامه حلی اظهار کرد: دانسته‌های ما یا با مطالعه منابع اطلاعاتی موجود و یا بنا به پژوهش‌هایی که خود انجام می‌دهیم، به دست می‌آید واین مهم نیازبه موتور محرّک برای مطالعه دارد که برگزاری جشنواره ها و همایشات علمی است از جمله این نکات است .

وی تصریح کرد: جشنواره های علمی بخصوص جشنواره علامه حلی کمک می کند تا طلاب راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه بدست بیاورند.

دبیر هفتمین جشنواره استانی علامه حلی اصفهان با تاکید براینکه  انتخاب موضوع آثار جشنواره بهتر است نسبت به مسائل روز باشد، ادامه داد: اگر پژوهشگری به دنبال دستیابی اطلاعاتی است که بتواند از آن ها در موقعیت های علمی استفاده نماید،  از ابتدا باید به دنبال یک هدف علمی مشخص فعالیت های خود را آغازكند، و آن جز در پژوهش با موضوعات کاربردی میسر نمی شود.

وی افزود: گاهی محقق به دنبال دستیابی به نتایجی است که بتوان به سرعت از آن در سطح محدودی  استفاده نمود و مشکلات مقطعی را حل کرد،. این نوع عملکرد بر کاربرد فوری نتایج در سطح محدودی به منظور حل مشکلات مقطعی تأکید دارد نه تولید نظریه کلان، لذا به نظر می رسد انتخاب موضوع کاربردی بهترین نوع موضوع در نگارش مقالات علمی است

حجت الاسلام ترابی با اعلام خبر برگزاری هفتمین دوره جشنواره علامه حلی استان اصفهان  اذعان کرد: در این دوره تعداد کل آثار رسیده به دبیر خانه جشنواره علامه حلی(ره) استان اصفهان 2186 اثر می باشد که سهم خواهران خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره مانند دوره قبل با تشکیل گروه های علمی و شواری مربوطه و معرفی مدیران گروه ها به دبیر خانه مرکزی و تأیید آنها، جلسات منظمی برگزار گردید و کلیه ارزیابان جشنواره در جلسه شورای علمی به تأیید و تصویب شورای علمی رسید.

دبیر هفتمین جشنواره  استانی علامه حلی اصفهان یادآور شد: دبیر کشوری جشنواره علامه حلی(ره) حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا اخیرا با صدور لوح تقدیری از ارتقای کمی و کیفی آثار واصله به دبیرخانه و انضباط و دقت در ارزیابی آثار در سال های اخیر جشنواره ، از دبیر جشنواره و دبیرخانه استان اصفهان تشکر و قدردانی کرده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha