جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
باقری بنابی

حوزه/ دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی، با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ، علما و روحانیون، در شهر تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی، ظهر یکشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و جمعی از علما و روحانیون در تبریز افتتاح شد.

حجت الاسلام جواد باقری بنابی نماینده آیت ‌الله العظمی جوادی آملی در تبریز، در مراسم افتتاح این دفتر به اخلاق و کردار این مرجع تقلید اشاره و تصریح کرد: ایشان معلم اخلاق، رفتار و کردار است و حتی راه رفتن شان هم یک موعظه است و سال های زیادی در کشورهای خارجی به تبلیغ دین مبین اسلام پرداخته ‌اند.

وی افزود: نامه تاریخی امام خمینی (ره) خطاب به گورباچف آخرین رئیس جمهور شوروی، توسط هیاتی عالی رتبه که در رأس آن، یک عالم دینی آگاه به مسائل سیاسی و مذهبی یعنی آیت ‌الله جوادی آملی قرار داشت، به گورباچف ابلاغ شد که این نشان از جایگاه ایشان است..

این استاد حوزه در بخش دیگری با اشاره به اینکه وضع جامعه نشان می دهد علما و روحانیون باید بیش از پیش در هدایت جوانان تلاش کنند، گفت: بزرگان دین و عالمان دینی وظیفه هدایت جوانان را دارند و نجات جامعه بر عهده آنهاست و وضع امروزی جامعه نشان می دهد باید بیش از گذشته در این راه تلاش کنیم.

وی افزود: باید نحوه صحبت با جوانان به‌ روز و خالص و رعایت حال جوان باشد، قول و عمل بدون نیت خالص مقبول پروردگار نیست.

حجت الاسلام بنابی نسبت به توطئه های دشمنان علیه جوانان هشدار داد و تاکید کرد: دشمن با استفاده از حربه های گوناگون بویژه در فضای مجازی، بیشتر جوانان را از دست ما خارج کرده است،

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: متاسفانه ۲۵ درصد جوانان در دستمان هستند و بقیه از دست ما خارج شده‌ است که باید از ظرفیت سپاه و دستگاه ‌های دیگر فرهنگی برای حفظ ارزش ‌های دینی استفاده کنیم.

وی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت هیئات مذهبی در استان ادامه داد: هیأت ‌های زیادی در استان آذربایجان شرقی و بویژه شهر تبریز فعالیت می کنند اما متاسفانه در رابطه با وضعیت جامعه چیزی نمی گویند.

حجت الاسلام بنابی خاطرنشان کرد: مداحی خوب است و مداح اگر خالص باشد، بسیار مغتنم است، اما در هیئات مذهبی نباید نسبت به وضع آینده جامعه غافل بود، اگر نسل امروز اینگونه پیش برود دیگر خبری از منبر و عمامه نیست.

وی با انتقاد از برخی روحانیون در مواجهه با مردم گفت: برخی از روحانیون حال و حوصله جوابگویی سئوالات مردم را ندارند، اگر حوصله ندارید لااقل منابع خوبی معرفی کنید زیرا مردم  اگر جواب نگیرند، ذهنشان از انحرافات پرخواهد شد.

نماینده آیت ‌الله العظمی جوادی آملی در تبریز با اشاره به اینکه طبق نیاز جامعه نیاز به تاسیس این دفتر بود، افزود: تعدد دفتر مراجع نه تنها اشکال ندارد بلکه نیاز جامعه هم است، چرا که وقتی سئوالی در ذهن می‌ آید، فقیه برای پاسخگویی می ‌طلبد و اگر نباشد چه کار باید کرد و به چه کسانی باید ارجاع شود؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha