جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانواده‌های مسلمان هندی بیشتر از هندوها در امور خیریه مشارکت دارند

حوزه/ اگرچه رقم کمک شده به خیریه در هندوستان توسط هندوها بیشتر است اما در صورت مقایسه خانه به خانه و درصدی، مسلمانان بیشتر از هندوها دست به خیر بوده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thehindu، آمار نشان می‌دهد در کشور هندوستان مسلمانان بیشتر از هندوها در امور خیریه مشارکت دادند. هرچند ارقام نشان می‌دهد که در سال‌های 2014-2015 هندو‌ها به دلیل جمعیت بیشتری که در هند دارند مشارکت بیشتری نیز در امر خیریه داشته‌اند، اما مقایسه خانه به خانه نشان می‌دهد که مسلمانان بیشتر دست به خیر بوده‌اند.

هندوها در این کشور کمی بیش از 15.600 کرور روپیه کمک مذهبی در سال‌های 2014- 2015 اهدا کرده‌اند که این رقم 6 برابر مسلمانان می‌باشد، اما سهم هر خانواده مسلمان نسبت به هر خانواده هندی نسبتا بیشتر بوده و کارشناسان معتقدند دلیل این مسئله دین و مذهب آنان می‌باشد، چرا که دین اسلام بیشتر پیروان خود را به امور خیریه تشویق می‌کند.

این یافته‌ها به تازگی از یافته‌های خام تحقیقاتی یک تیم دانشگاهی با مدیریت صابر احمد از موسسه پراچی و دکتر زکریا صدیقی دستیار تحقیق در دانشکده سیاست عمومی کراوفورد، دانشگاه ملی استرالیا استخراج شده‌اند.

* دو روش کمک به خیریه؛  اهدا به موسسات خیریه و اهداء به مراکز تحت مدیریت دینی

طبق تحقیقات انجام شده، خیریه‌های مذهبی به دو شکل ارائه می‌شوند: روش اول اهدا به موسسات خیریه و روش دوم اهداء به مراکز غیرخیریه‌ای که تحت مدیریت مسئولیت مذهبی و دینی بوده‌اند.  هر خانواده هندی 82 روپیه در ماه به خیریه‌ها و 92 روپیه در ماه به مسئولین مذهبی داده‌اند. در مقابل مسلمانان در ماه 126 روپیه و 54 روپیه به ترتیب به موسسات خیریه و روحانیون داده‌اند. به این ترتیب میانگین ماهانه کمک‌های اهدایی هر خانواده مسلمان 180 روپیه می‌باشد که نسبت به میانگین کمک‌های اهدایی خانواده‌های هندو یعنی 174 روپیه در ماه بیشتر می‌شود.

دکتر صدیقی دلیل بالاتر بودن مشارکت مسلمانان در امور خیریه را دین آنان دانسته و می‌گوید: مسلمانان معتقدند که باید به فقرا و کسانی که نسبت به آن‌ها نیازمندتر هستند کمک کنند.

وی همچنین افزود: یکی از دلایل مصرف کمتر در میان مسلمانان نیز می‌تواند بالاتر بودن انگیزه خیریه در آن‌ها نسبت به هندوها باشد. به علاوه اینکه ما معتقدیم مقادیر زیادی از خیریه آن‌ها به طور غیررسمی و در ماه رمضان انجام می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha