چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی با اشاره به تاثیرگذاری مرجعیت در تحولات منطقه، تصریح کرد: مرجعیت دژ مستحکم دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی، ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح دفتر مرجعیت آیت ‌الله العظمی جوادی آملی در شهر تبریز اظهار داشت: امروز سلام پدرم را به مردم قهرمان خطه آذربایجان ابلاغ می کنم.

وی با اشاره به جایگاه فرهنگی تاریخی و حماسی شهر تبریز در نظام اسلامی گفت: تبریز، شهر میدان حماسه، خوبی ‌ها و سرداران و عالمان دینی است و این جلسه، جمع مشاهیر و علمای دینی است که برای احیای فرهنگ مرجعیت دور هم جمع شده اند.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در ادامه با اشاره به جایگاه مرجعیت در بین جامعه، ابراز داشت: شیعه با دو بال قرآن و عترت در حال حرکت است و اگر ۴۰ سال گذشته علامه طباطبایی تفسیر المیزان را نگاشت، اکنون شاگرد ایشان کتاب تفسیر «تسنیم» را در ۸۰ جلد منتشر کرده است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: برای احیای مرجعیت شیعه همت عظیم لازم است، اگر در قم دفاتر تحقیق زیادی وجود دارد، زیر سایه مرجعیت است؛ هر چیزی که باعث رشد مرجعیت شیعه شود، یک امر مثبت و الهی است.

وی با بیان این که دفاتر مرجعیت باید قلعه و دژ اسلام باشند و مردم به راحتی به آن تکیه کنند،  با مبارک دانستن راه اندازی این دفتر در تبریز،  تصریح کرد: این دفتر برای شخص نیست بلکه مردمی است، ایشان هم اکنون در یک روستایی در حال تدوین یک تفسیر هستند.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء اظهار کرد: انسان‌ های دریا دل همانند علامه طباطبایی و جوادی آملی هستند که درّ گران بهای دین را نشان می ‌دهند، اگر استحکام جامعه اسلامی و پیشرفت توسعه ملت را انتظار داریم، باید بیت مرجعیت را در حد و شأن خود اداره کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ اثر از آثار علمی و ۲۰ جلد کتاب تفسیر موضوعی از حضرت آیت الله جوادی آملی وجود دارد که میراث شیعه خواهد بود، تاکید کرد: جوانان با عشق و علاقه آثار علما را می ‌طلبند و نسبت به آنها عشق می ‌ورزند.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء همچنین از زمینه سازی برای راه اندازی پایگاه نشر آثار آیت الله العظمی جوادی آملی به زودی در تبریز خبر داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha