شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ عملی همانند خوشحال کردن دل انسانها و خدمت به آنها اهمیت ندارد، گفت: افراد بزرگی که در سیر و سلوک معنوی به جایی رسیدند، آنچه برای آنها مهم بوده، خدمت رسانی به مردم و خوشحال کردن دل بندگان خدا بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز یکشنبه 25 تیرماه در دیدار جمعی از کارکنان بهزیستی خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه همان گونه که برخی از اعضای بدن، اگر آسیب ببیند ممکن است اعضای دیگر هم تحت تاثیر خود قرار دهد و از کار بیفتند، گفت: جامعه هم این گونه است و اگر کسی مشکلی داشته باشد، باید دیگر افراد جامعه هم از مشکل او احساس درد کنند.

وی با بیان اینکه انسان های مومن نسبت به هم مانند اعضای بدن هستند که اگر عضوی احساس درد کند بقیه اعضا هم احساس درد می‌کنند، افزود: خداوند انسانها را براساس فطرت الهی این طور آفریده است، علاوه بر این در دین اسلام نیز دستگیری از ضعیفان تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه که امروزه در سطح بین الملل از طریق یک سری خائن، بر مسلمان و غیر مسلمان می گذرد، نتیجه دوری از دین است، گفت: دل باید محل محبت همه انسانها باشد، البته به جز انسانهایی که فکر توطئه، جنگ و خیانت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه مستممندان و افراد معلول نیازمند دستگیری، محبت و توجه است، اظهارداشت: امام صادق(ع) شبانه برای فقرا نان و غذا می‌بردند، وقتی از ایشان می پرسیدند که اینها از شیعیان شما بودند، که به انها غذا دادید، حضرت پاسخ می دادند؛ خیر،انسان‌های گرسنه بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امام علی(علیه السلام) نیز به کودکان یتیم و مستضعفان بسیار توجه می کرد و تلاش می کرد تا علاوه بر تغذیه جسم، از نظر روحی آنها را خوشحال کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه هیچ عملی همانند خوشحال کردن  انسانها و خدمت به آنها اهمیت و ثواب ندارد، گفت: افراد بزرگی که در سیر و سلوک به جایی رسیدند، آنچه برای آنها مهم بوده، خدمت رسانی به مردم و خوشحال کردن دل بندگان خدا بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha