شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 420285
۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
نیمی از مساجد اردن امام جماعت ندارند

حوزه/یک مقام اردنی که خواست نامش فاش نشود اعلام کردکه نیمی از مساجد اردن امام جماعت رسمی ندارند و به طور هفتگی نیز گاهی کمتر از ۱۰ نفر برای نماز جمعه می‌آیند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از jordantimes، درحالی که کشور اردن نزدیک به 6 هزار مسجد دارد، گفته می‌شود که  3 هزار مسجد در این کشور به طور رسمی امام جماعت ندارند و به طور هفتگی تعداد بسیار کمی از مردم در نمازهای جمعه در این مساجد شرکت می‌کنند.

یک مقام رسمی که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با خبرگزاری‌های محلی اردن افشاء کرد که نیمی از مساجد این کشور امام جماعت رسمی ندارند.

این منبع اعلام کرد: در بعضی مساجد ساکنان به طور داوطلبانه به عنوان پیش نماز می‌ایستند اما به آن‌ها به عنوان امام جماعت حقوقی پرداخت نمی‌شود.

در این میان انس سویله سرپرست رسانه‌ای وزارت اوقاف اردن نیز اعلام کرده که وزارتخانه تلاش دارد مساجدی را که نماز جمعه برگزار می‌دهند کاهش دهد.

وی افزود: در بعضی مساجد، روز جمعه گاهی کمتر از 10 نفر جمع می‌شوند و همین سبب می‌شود که نماز جمعه ظاهر خوبی نداشته باشد.

با توجه به کمبود امامان، این وزارتخانه اعلام کرده بود نیاز به تعیین امامان جدیدی دارد که با حقوق ماهانه، مسکن آزاد یا به صورت امامان داوطلب به کار گرفته شوند. با این حال به نظر می‌رسد با وجود تمام این تدابیر، هنوز تعداد امامان جماعت برای پیش‌نمازی در مساجد بسیار کمتر از نیازمندی آن‌ها است.

گفته می‌شود ساخت و ساز مساجد در اردن معمولا توسط دولت یا سرمایه‌گذارانی انجام می‌شود و از آنجایی که این عمل به نوعی ظاهرسازی بوده، سرمایه‌گذاران معمولا اهمیتی به آینده مسجد، تامین بودجه برای حفظ و نگهداری این مراکز و کارمندان و امامان جماعت آن‌ها نمی‌دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha