سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اعتراضات به اقدام اسرائیل در نصب آشکارساز فلزی در مسجدالاقصی

حوزه/درحالی که بیت المقدس بالاخره به روی مسلمانان گشوده شد، نصب آشکارسازهای فلزی در محوطه مسجدالاقصی ورود عده زیادی از مسلمانان که در صف‌های طولانی انتظار می‌کشیدند را به تاخیر انداخته و خشم عمومی در پی داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از upi، نمازگزاران فلسطینی به گذاشته شدن آشکارسازهای فلزی در محوطه مسجدالاقصی در بیت المقدس که پس از چند روز تعطیلی، روز یکشنبه بالاخره به روی مسلمانان گشوده شد، اعتراض کردند.

این آشکارسازهای فلزی که به بهانه ایجاد امنیت گذاشته شده‌اند، به دلیل صف‌های طولانی که ایجاد می‌کنند تعداد ورودی مسلمانان به مسجدالاقصی را به شدت کاهش می‌دهند. گفته می‌شود از ساعت 1 تا 5 عصر که مسجد گشوده شد، تنها 600 نمازگزار فلسطینی توانستند به محوطه مسجدالاقصی وارد شوند که این رقم نسبت به هزاران بازدیدکننده روزانه از این مسجد بسیار کم است. در این میان نمازگزارانی که با وجود معطلی در صف‌ها موفق نشدند به مسجد وارد شوند، دست به اعتراض زدند.

این درحالی است که پلیس اسرائیل تنها به ساکنان شهر بیت المقدس دارای کارت هویت ویژه اجازه ورود به مسجدالاقصی را می‌داد.

* آشکارسازهای فلزی در سال 2000 برداشته شده بودند

در حالی که درگیری‌ها و تیراندازی در محوطه مسجدالاقصی در روز جمعه سبب شد که مقامات اسرائیلی پس از 50 سال، این مکان مقدس مسلمانان را تعطیل کنند، رژیم صهیونیستی از این مسئله به عنوان بهانه‌ای برای نصب آشکارسازهای فلزی و ارعاب و تحت فشار قرار دادن مسلمانان استفاده کرده است. پیش از این نیز آشکارسازهای فلزی در مسجدالاقصی قرار داشته شده بودند که در سال 2000 برداشته شدند.

مقامات اوقاف فلسطین که مدیریت امور مذهبی در مسجدالاقصی را برعهده دارند به این اقدام رژیم صهیونیستی اعتراض کرده و عده زیادی از نمازگزاران نیز روبروی دروازه‌ها به نماز ایستادند.

شیخ عمر القیسانی، مدیر مسجدالاقصی در بیانیه‌ای گفت: این اقدام اسرائیل نقض شدید تعهدنامه در رابطه با مسجدالاقصی است.

محمود اللول، معاون رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، به رسانه های فلسطینی گفت که آشکارسازها «غیرقانونی» هستند.

وی در ادامه افزود: امنیت تنها با جلوگیری از ورود «شهرک نشینان صهیونیست» و حذف نظامیان اسرائیلی در محل تامین خواهد شد.

طالب ابو عرعر، یک عضو عرب کنست اسرائیل نیز به خبرنگاران گفته بودکه این اقدامات امنیتی فقط خونریزی‌های بیشتر را در پی خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha