پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام نوری

حوزه/ امام‌جمعه موقت بجنورد با تأکید بر استفاده از زبان هنر به‌منظور ترویج مفاهیم و فرهنگ دینی گفت: زبان هنر نقش مهمی در ترویج فرهنگ دینی دارد.

حجت‌الاسلام رضا نوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در استان اظهار داشت: زبان هنر به سبب جذابیت، تازگی و گستردگی مخاطبان، یکی از بهترین شیوه‌ها در ترویج فرهنگ دینی و اهل‌بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ دینی و اهل‌بیت(ع) باید از شیوه‌های متفاوتی استفاده کرد که یکی از بهترین آن‌ها، استفاده از زبان هنر است، افزود: هنر امروزه در شاخه‌های مختلفی گسترش پیدا کرده و توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند که این مهم، تأثیرگذاری زبان هنر را بیش‌ازپیش نمایان می‌کند.

 امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: هنر یکی از رساترین و دقیق‌ترین ابزارهای پژواک و دلالت بر اندیشه و معناست و این جشنواره درصدد استفاده مناسب از ظرفیت‌های هنر برای معرفی و شناساندن ارزش‌های دینی است

وی اظهار داشت: برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی به میزبانی استان خراسان شمالی در ترویج فرهنگ دینی میان مردم به‌ویژه نسل جوان بسیار مهم خواهد بود

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: تمایل مردم به موضوعات هنری و علاقه‌مندی مخاطبان به هنر و هنرمند، زمینه خوبی برای استفاده از این ظرفیت در جهت ترویج فرهنگ رضوی و سبک زندگی اسلامی است و از طرفی تولیدات و آثار این جشنواره، تأثیرات خوبی در تقویت اعتقادات دینی و معنوی افراد جامعه دارد.

وی با بیان اینکه هر جشنواره‌ای که بخواهد در خراسان شمالی برگزار شود، برای ارتقای جایگاه، پیشرفت و تعالی استان در کشور حائز اهمیت خواهد بود، جشنواره سراسری تئاتر رضوی را از جمله برنامه‌هایی برشمرد که با درگیر کردن اذهان مردم به بحث‌های معنوی و تربیتی، نیاز جامعه است.

امام‌جمعه موقت بجنورد با اشاره به اینکه تولیدات و آثار جشنواره سراسری تئاتر رضوی، تأثیرات خوبی در تقویت اعتقادات دینی و معنوی افراد جامعه برجای می‌گذارد، گفت: شرکت هنرمندان از سراسر کشور در جشنواره تئاتر رضوی و نمایش آثار آنان در جشنواره، سبب تبادلات فرهنگی و در نتیجه رشد فرهنگی استان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره سراسری تئاتر رضوی با هدف بهره‌گیری از قابلیت‌های هنری، استفاده از ظرفیت هنرمندان و دلدادگی آن‌ها به ساحت حضرت رضا(ع)، تلاش می‌کند از مسیر فرهنگ و هنر، ارزش‌های حاکم بر جامعه اسلامی را تقویت کند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha