جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تاکید بر ضرورت بهره برداری از فرصت ها، گفت: طلاب در عرصه های علمی، پژوهشی، تهذیبی و تبلیغی فرصت سوزی نکنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، پیش از ظهر امروز در درس اخلاق مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد، اظهار داشت: در حالی‌ که جامعه به شغل‌های زیادی نیاز دارد خدا در قرآن تنها به یادگرفتن علم دین سفارش کرده که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه طلبگی است.

وی افزود: خداوند در سوره توبه و آیه نفر می‌فرماید: «وَ ما کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِینْفِرُوا کَافَّةً فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَ لِینْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ» و با عتاب آمده که چرا نمی‌روید علم دین یاد بگیرید.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه خدمت در حوزه علمیه خدمت به امام زمان(عج) است، گفت: عده‌ای باید زمینه را فراهم کند تا مردم بیدار شده و با آزادی‌خواهی حقیقی آشنا شوند تا امام زمان(عج) ظهور کند.

وی افزود: فرصت طلبگی برای ما به لطف امام زمان(عج) و عنایت حضرت زهرا(س) فراهم شده تا دین را یاد بگیریم و به دیگران یاد بدهیم و از دین دفاع کنیم؛ ازاین‌رو باید قدر این فرصت را بدانیم.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی در ادامه با اشاره به رسالت طلبگی، گفت: اگر کسی که می‌خواهد طلبه شود، از ابتدا رسالت خود را بداند، موفقیت او بیشتر شده، مهارت‌هایی که قرار است در دوران طلبگی یاد بگیرد برای وی اهمیت بیشتری خواهد داشت و با مشکلات در مسیر هم بهتر کنار می‌آید.

وی با بیان این که حضرت آیت‌الله نوری همدانی می‌فرماید: رفتن به حوزه علمیه جهاد است، اظهار داشت: فضیلتی بالاتر از جهاد نیست و کسی که نیت می‌کند نیروی جوانی خود را وقف خدا کند مجاهد است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: انسان‌های زیادی بودند که عمر طولانی داشتند؛ اما بالاخره عمرشان تمام شد، عمر ما بسیار کوتاه بوده و در مقابل این عمر کوتاه قرار است زندگانی بی‌نهایت آخرت نصیب ما شود آن‌هم درحالی‌که وضعیت ما در آن دنیا به عملکرد ما در این دنیا بستگی دارد.

وی با بیان این که حضور در حوزه برای فراگیری علوم دین نعمتی الهی است، خاطرنشان کرد: طلاب قدر خود و جایگاهشان را بدانند زیرا تحصیل و تدریس علوم دینی یک افتخار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha