شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت السالام معبودی

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قزوین با تاکید بر این که شهدا راه را نشان دادند، ولی ما در پیمودن مسیر، کوتاهی کردیم، تصریح کرد: امروز رهروی شهدا در تبعیت از ولایت فقیه و خدمت به مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی در نشستی با رئیس و کارکنان سازمان بسیج طلاب و روحانیون، به برگزاری کنگره شهدا در سال آینده اشاره کرد و گفت: خون پاک شهدا در کنار دلاورمردی های رزمندگان اسلام، نظام اسلامی را دربرابر دسیسه های دشمنان بیمه کرده است.

وی افزود:  تبیین و بازگو کردن دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی به ویژه در بین جوانان، باعث می شود این قشر تاثیرگذار جامعه درک کنند که رزمندگان اسلام تنها در سایه توکل به خداوند و تبعیت محض از فرامین رهبری چگونه در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی و مقاومت کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قزوین، امنیت و آسایش امروز جامعه را مرهون خون پاک شهدا و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی دانست و افزود: ترویج و نهادینه شدن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه، باعث شده تا دشمنان در رسیدن به اهداف شوم خود و ضربه زدن به نظام اسلامی ناکام شوند.

حجت الاسلام  معبودی ادامه داد: انجام کارهای فرهنگی برای تبیین دستاوردهای نظام در بخش های مختلف در حقیقت یک نوع سرمایه گذاری است، چرا که در صورت تحقق این مهم می توان در برابر توطئه های دشمنان مقاومت و ایستادگی کرد.

وی در خصوص ضرورت انتقال فرهنگ شهدا به نسل های آینده و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، بیان داشت: به واقع در برهه کنونی ما نیازمند شهدا و آرمان شهدا هستیم و هر چه بهتر این مراسم برگزار شود، ارزش گذاری برای هویت خودمان بیشتر خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین اظهار کرد: در بسیاری از آیات قران کریم جایگاه رفیع و ارزشی شهدای عظیم شان یاد اوری شده است تا جایی که خداوند متعال میفرمایند شهدا نمرده اند ، زنده اند و نزد پروردگارشان روزی میخوردند.

وی افزود: شهدا راه را نشان دادند، ولی ما در پیمودن مسیر، کوتاهی کردیم؛ امروز رهروی شهدا در ادای وظیفه شرعی و اجتماعی، تبعیت از ولایت فقیه و خدمت به مردم است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین ، ولایت مداری رمز بقای انقلاب دانست و بیان داشت: ما زمانی می‌توانیم پیرو شهدا باشیم، که به واجبات عمل کنیم و واجبات زمان را ولی امر مسلمین تعیین می‌کند؛ یکی از این واجبات، حفظ وحدت و دوری از اختلاف است، چون جامعه اسلامی امروز به‌شدت نیازمند وحدت است.

وی به فعالیتهای صورت گرفته کنگره شهدا در بخش روحانیت، تصریح کرد: خوشبختانه در بخش شهدای روحانیت آثار و دست نوشته هایی از شهدای روحانی و همین طور کتاب  خاطراتی از دوستان و همرزمان شهدای این قشر در حال چاپ است که در کنگره شهدا رونمایی خواهد شد.

یادآوری می شود، مراسم کنگره شهدای استان قزوین سال آینده برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha