جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری

حوزه/ امروز افراد بسیاری در خارج از ایران خواهان ترجمه آثار حضرت آیت الله جوادی آملی همچون تفسیر تسنیم بوده و امیدواریم بنیاد اسراء بتواند در این زمینه فعالیت های مناسبی برای تشنگان این معارف انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری پیش از ظهر امروز در آیین معارفه قائم مقام ریاست بنیاد اسراء اظهار داشت: حضرت آیت الله جوادی آملی از شخصیت های فاخری است که حقیقتا ایرانی ها و حتی حوزه علمیه قدر ایشان را کمتر دانسته و باید ارج گذاری بیشتری انجام شود.

وی ابراز داشت: امروز شخصیت های بزرگ بسیاری در خارج از ایران مشتاق حضور حضرت آیت الله جوادی آملی در خارج از کشور بوده و خواهان ایشان هستند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: امروز بنیاد اسراء از جایگاه مناسبی برخوردار بوده و امیدواریم در دوره جدید مدیریتی این بنیاد، افق های جدیدتری فراروی آن گشوده شود.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه تصریح کرد: این بنیاد به دلیل انتساب به حضرت آیت الله جوادی می توانند نقش راهبردی و تمدنی در مجموعه فکری دنیای اسلام داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری بیان داشت: به حجت الاسلام والمسلمین مولایی نیز در سمت جدید تبریک گفته و یقینا انتخاب مناسبی از سوی مجموعه بیناد اسراء بوده است.

وی اظهار داشت: اگر همه قرائت های موجود در منظومه متفکران دنیای اسلام را از یک منظر طبقه بندی کنیم، می توان به پنج قرائت اسلام فردی، اسلام اجتماعی، اسلام حکومتی، اسلام بین المللی و جهانی و اسلام تمدنی اشاره کرد که نیازمند فعالیت ها و برنامه های بیشتر در این عرصه هاست.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه ابراز داشت: انقلاب اسلامی فضایی را فراروی دین به شکل عام در عرصه جهانی گشود که ابعاد گوناگون اسلام را با پیشرفت حیرت انگیز در میان نخبگان عالم و دنیای اسلام مطرح کرد.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه  به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «امروز در پیچ تاریخی قرار داریم»، اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امروز مرجعیت در عراق مسیر هدایت رزمندگان را به عهده گرفته و نخبگان سیاسی بیان کرده اند که آنچه در عراق و سوریه اتفاق افتاد، جنگ جهانی سوم بود؛ اما به فضل الهی و رهبری مرجعیت شیعه به نفع جبهه مقاومت به پیش رفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری تصریح کرد: حقیقتا شخصیت حضرت آیت الله جوادی آملی بسیار برجسته بوده و در تراز تمدنی، تولیدات فاخری داشته اند که بسیار ارزشمند می باشد.

وی بیان داشت: امروز نیازمند بزرگانی همچون حضرت آیت الله جوادی آملی برای کل مکتب اهل بیت(ع) و قرائت اسلام ناب بوده تا بتوانیم تفکرات ارزشمند ایشان را به دنیای اسلام عرضه نماییم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه اظهار داشت: امروز افراد بسیاری در خارج از ایران خواهان ترجمه آثار حضرت آیت الله جوادی آملی همچون تفسیر تسنیم بوده و امیدواریم بنیاد اسراء بتواند در این زمینه فعالیت های مناسبی برای تشنگان این معارف انجام دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha