جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه امام جمعه همدان با مسوولان تامین اجتماعی

حوزه/ آیت الله طه محمدی گفت: عمده فعالیت نهاد های درمانی باید این باشد که فرهنگ درست زیستن و شیوه زندگی اسلامی را در جامعه نهادینه کنند و جلوی خوراکی و مواد مضر را بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، ظهر امروز در دیدار با مسوولان سازمان تامین اجتماعی همدان، با اشاره به اهمیت مساله پیشگیری تصریح کرد: پیشگیری مهم تر از درمان است و مردم همیشه هرینه های فراوانی برای درمان می پردازند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه افزود: درمان و هزینه آن نه تنها برای دولت سنگین است؛ بلکه بار سنگینی بر دوش مردم به خصوص مستضعفان جامعه دارد، لذا باید دولت و نهاد های درمانی نسبت به فرهنگ سازی پیشگیری برنامه ریزی داشته باشند.

امام جمعه همدان با اشاره به تهاجم فرهنگی و ورود فرهنگ غلط غذایی، اظهار داشت: کشور ایران دارای فرهنگ غنی و اصیل غذایی است، اما غذاهای مضری همچون فست فود ها در کشور نهادینه شده است.

وی در ادامه افزود: پزشکان می گویند که مواد مخدر به خصوص قلیان ضرر فراوانی دارد، ولی طوری در جامعه فرهنگ سازی شده که تفریح بدون قلیان برای عده ای معنا ندارد.

رئیس شورای حوزه علمیه همدان ادامه داد: عمده فعالیت نهاد های درمانی باید این باشد که فرهنگ درست زیستن و شیوه زندگی اسلامی را در جامعه نهادینه کنند و جلوی خوراکی و مواد مضر را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در زمان های قدیم مادرها و پدرها خود طبیب فرزندانشان بودند و با خوراک صحیح و همچنین راهکار های طب سنتی اسلامی به درمان درد هامی پرداختند.

وی در پایان با تقدیر از عملکرد خوب سازمان تامین اجتماعی در استان گفت: توصیه می کنم که در برنامه های خود فعالیت های آموزشی پیشگیری را برای مردم استان قرار دهید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha