شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام المسلمین نصرالله پژمانفر

حوزه/ نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که کانون اصلی احیای حجاب و عفاف، حوزه های علمیه و مراکز بصیرت بخش جامعه اسلامی هستند، گفت: امروزه جریان های مخالف و معاند نظام سرمایه گذاری بسزایی از راه تبلیغ بی عفتی و بد حجابی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین نصر الله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد با بیان این که عفاف و حجاب مقوله فرهنگی بوده و برای احیای آن باید همه ظرفیت های فرهنگ ساز پای کار بیایند، گفت: امروزه باید ضمن استفاده از ظرفیت های مردمی نقشه هدفمند دشمنان نظام و انقلاب را که سرمایه گذاری انجام داده اند، خنثی کنیم.

وی با بیان این که کانون اصلی احیای حجاب و عفاف، حوزه های علمیه و مراکز بصیرت بخش جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: امروز در کشور برای جوانان شرایطی تازه پیش آمده که حرکت گسترده و جهادی را طلب می کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه جریان های مخالف و معاند نظام سرمایه گذاری بسزایی از طریق فیلم و محتواهای مختلف نوشتاری و تصویری و از راه تبلیغ بی عفتی و بدحجابی دارند. 

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر با بیان این که جوانان متدین برای احیای انقلاب و نظام اسلامی تاکنون نتوانسته اند آنچنان که باید در عرصه فرهنگی بتازند، بیان کرد: در حقیقت معضل اجتماعی بی حجابی در کلانشهرها هجمه جریان های مخالف و معاند نظام است که باید مراقب این شبیخون فرهنگی در سطح جامعه اسلامی باشیم.

وی با بیان این که بی شک روحیه ایثار و شهادت طلبی و توجه به ارزش ها موجب شد تا انقلاب اسلامی شکل بگیرد، بیان کرد: عده ای تهدیدات دشمنان نظام و انقلاب را فرصت دانستند که نتیجه امروز آن نیز پیروزی کشور در برابر تهدیدات بود، در حقیقت دشمنان پس از شکست و زبونی در جنگ سخت به مقابله نرم در برابر باورها ایستاد و همتش را در مسیر تهاجم نرم قرار داد. 

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر با بیان این که دشمنان گاهی ادعای مقابله با کشور ما را دارند و به دنبال نابودی اعتقادات دینی ملت ها هستند، تصریح کرد: متاسفانه کسانی که در روز های نخست انقلاب توام با مبارزات سیاسی با رژیم شاه شعار مبارزه با استکبار می دادند با تلاش دشمنان روحیه توجه به مستضعفین آنان نابود شد و از این طریق تهاجم به باورها کردند. 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که حوزه های علمیه به عنوان مراکز تولید دانش دینی و محتوای اسلامی باید نسبت به تولید محتواهای مختلفی که بتواند فلسفه عفاف و حجاب را شفاف کند اقدام کنند، گفت:بدون شک و تردید حوزه های علمیه رسالت سنگینی در تبلیغ و ترویج دین بر عهده دارند. 

وی ادامه داد: دولت و حاکمیت باید با توسعه زیر ساخت ها به حوزه های علمیه کمک کند تا آنان بتوانند شبهات اعتقادی را رفع و باورهای دینی نسل جوان را که امروز در معرض تهاجم بی رحمانه غرب و نظام سلطه قرار گرفته تقویت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر با بیان این که حوزه های علمیه به عنوان متولیان دینی و فرهنگی که امروز انتظارات بالایی از آنان وجود دارد باید از اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب پشتیبانی کنند، خاطرنشان کرد: امروز باید بسیاری از رفتارهای هنری به قالب دینی در محتوای حوزه های علمیه آمده و از این طریق محتوا و پیام به مخاطبین با ادبیات ویژه و خاص خود منتقل شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha