پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/ آزادبخت با بیان اینکه خانواده ها باید از همان ابتدا فرزندان خود را نسبت به آثار و برکات حجاب از منظر دین مبین اسلام و کارکردهای اجتماعی آن آگاه نمایند، خاطر نشان کرد: رعایت حجاب و عفاف موجب انسجام بنیان خانواده و عطونت و مهربانی خواهد شد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، خانم اعظم آزادبخت، عصر امروز در گفتمان دینی با موضوع «رعایت حجاب و عفاف در جامعه»، در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) پلدختر با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی حجاب، گفت: رعایت حجاب و عفاف مسئولیتی بزرگ است که افراد باید برای حفظ و انسجام خانواده ها به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) پلدختر ادامه داد: برای رعایت حجاب و عفاف باید اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه همگانی شود و همه افراد در مقابل ناهجاری های اجتماعی احساس مسئولیت کنند .

وی با بیان اینکه خانواده ها باید از همان ابتدا فرزندان خود را نسبت به آثار و برکات حجاب از منظر دین مبین اسلام و کارکردهای اجتماعی آن آگاه نمایند، خاطر نشان کرد: رعایت حجاب و عفاف موجب انسجام بنیان خانواده و عطونت و مهربانی خواهد شد .

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) پلدختر با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ حجاب در جامعه نباید به هفته حجاب و عفاف محدود شود، خاطر نشان کرد: برنامه های اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف باید با محتوا و هدفمند و برای سنین مختلف جامعه بویژه زنان و دختران تهیه و تبیین شود .

آزادبخت با اشاره به اینکه مبلغان باید در محافل و میهمانی های خانواده نیز با در نظر گرفتن شرایط و اصول امر به معروف و نهی از منکر در خصوص فرهنگ حجاب و عفاف رسالت خود را انجام دهند، بیان داشت: موفقیت در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند سعه صدر است و در این خصوص مبلغان باید با صبر و حوصله در جهت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha