چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدارس کاتولیک در فیلیپین کمپین «نماز صلح» برگزار می‌کنند

حوزه/ با ادامه درگیری‌های خونین در ماراوی، مدارس کاتولیک در فیلیپین کمپین ۱۴ روزه نماز صلح برگزار می‌کنند و خواستار نزدیک شدن قلب اجتماعات مذهبی به همدیگر هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رادیوی واتیکان، درحالی که جنگ و درگیری در ماراوی، یک شهر جنوبی در فیلیپین همچنان ادامه دارد، مدارس کاتولیک در این کشور، از روز دوشنبه به مدت 14 روز کمپین «نماز صلح» برگزار خواهند کرد.

انجمن آموزشی فیلیپین در این باره اعلام کرد: چنین اقدامات «جمعی» برای پایان دادن به درگیری‌های مداوم در منطقه میندانائو مورد نیاز هستند. هدف از برگزاری این مراسم دعا، بازگرداندن صلح به شهر ماراوی و دیگر مناطق فیلیپین است که در آن درگیری وجود دارد. ما همچنین قصد داریم قلب اجتماعات مذهبی را برای بازسازی شهر ماراوی به همدیگر نزدیک سازیم.

* ۵۰۰ قربانی به دلیل درگیری میان تروریست‌های حامی داعش و نیروهای دولتی

شهر ماراوی در جنوب فیلیپین به دلیل درگیری‌های خونین میان تروریست‌های حامی داعش و نیروهای نظامی دولتی، همچنان در وضعیت محاصره به سر می‌برد. از زمان حمله‌ تروریست‌ها به این شهر در 23 می 2017 تاکنون بیش از 500 نفر جان خود را از دست داده‌اند. بحران انسانی آوارگان نیز به حدود 410،400 نفر از حدود 89،500 خانواده افزایش یافته است.

پیشتر نیز اسقف‌های کاتولیک با انتشار بیانیه‌ای خواستار «دعاخوانی و گفتمان میان ادیانی برای مبارزه با افراط‌گرایی خشونت آمیز» شده بودند، آن‌ها همچنین اعلام کرده بودند که جنگ در فیلیپین به هیچ وجه یک جنگ مذهبی محسوب نشده و خواستار بازگشت هر چه سریعتر صلح و ثبات در این منطقه شدند.

در اوایل ماه جولای نیز نمایندگان گروه‌های مذهبی مختلف در یک گردهمایی نماز عمومی در مانیل با عنوان «ماراتن دعا برای صلح» شرکت کرده بودند. حداقل یک هزار مسلمان و مسیحی در شهر کونزون حضور یافته بودند. این جنبش شامل نمایندگانی از گروه‌های مذهبی/دینی مختلفی از جمله مسلمانان، کاتولیک‌ها، پروتستان‌ها، مسیحیان انجیلی و کاریزماتیک بود. برگزارکنندگان از مردم خواسته بودند هر روز در نمازهای ظهرشان برای برقراری دوباره صلح دعا کنند. آن‌ها همچنین از مردم فیلیپین خواستند در هر کجا و هر زمانی به ویژه در اجتماعات از دعا غافل نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha