سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی-دیدار روحانیون اصفهان

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر این که حوزه انقلابی ایستایی ندارد، گفت: متأسفانه عده‌ای در لباس دین، نگاه سکولار دارند. این افراد با وجود قرار داشتن در کسوت روحانیت، معتقدند دین در زندگی اجتماعی نباید تأثیر داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، در دیدار جمعی از روحانیون و طلاب اصفهان، با اشاره به رسالت های حوزه انقلابی، تصریح کرد: حوزه باید برای نیازهای فراوان امروز، برنامه و راه‌حل داشته باشد و با نگاه مسئله‌شناسانه و موضوعی، درصدد پاسخ به مسائل کلان کشور و زندگی مردم برآید.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: استخراج مؤلفه‌های پیشرفت مؤمنانه و رفاه مردم در سایه اسلام و استقلال، کار حوزه‌های علمیه است و اگر حوزه به این وظیفه خود به درستی عمل نکند، الگوی انحرافی و پر هزینه همچون نسخه سازش را به‌عنوان نسخه‌های معتبر به جامعه تحمیل خواهند کرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت تقویت انقلابی گری در حوزه، تاکید کرد: حوزه‌های علمیه باید نگاه انقلابی داشته باشند تا در فراز و فرودها دچار ایستایی نشوند

وی بر لزوم نگاه اسلامی مبتنی بر آموزه‌های پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار علیهم‌السلام در تمام شئون زندگی انسان معاصر تأکید و عنوان کرد: متأسفانه عده‌ای در لباس دین، نگاه سکولار دارند. این افراد با وجود قرار داشتن در کسوت روحانیت، معتقدند دین در زندگی اجتماعی نباید تأثیر داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: چنین اشخاصی در زبان از دین سخن می‌گویند، اما در قلب و عمل، اعتقادی به کارآمدی دین در عرصه‌های مختلف زندگی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: نگاه اسلامی می‌گوید دین پاسخ‌گوی تمام نیازهای اجتماعی انسان است و فقه می‌تواند در تمام شئون زندگی آدمی جاری باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه انقلاب اسلامی الگوی پیشرفت مؤمنانه و مستقل است، خاطرنشان کرد: انقلاب می‌خواهد نشان دهد که اسلامِ مقتدر برای سیاست، اقتصاد، اجتماع و رفاه دنیوی و سعادت اخروی مردم، طرح و برنامه پیشرفت دارد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha