جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعدام‌های وحشیانه در عربستان

حوزه/ عفو بین الملل با صدور بیانیه ای ناظر به اعدام چهار نفر از شیعیان منطقه الشرقیه در عربستان اعلام کرد: نظام عربستان از مجازات اعدام به عنوان یک سلاح سیاسی علیه مخالفان خود استفاده می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای ناظر به اعدام چهار نفر از شیعیان منطقه الشرقیه در عربستان اعلام کرد: نظام عربستان از مجازات اعدام به عنوان یک سلاح سیاسی علیه مخالفان خود استفاده می کند.

از سوی دیگر خانم لین معلوف مدیر دفتر منطقه ای عفو بین الملل در بیروت نیز اعدام های شهروندان شیعه در عربستان را وحشیانه توصیف کرد و گفت: این اعدام ها در راستای ظلم و ستم مستمر به شیعیان از سوی نظام آل سعود انجام می گیرد و آنها از مجازات اعدام به عنوان یک سلاح سیاسی برای مجازات معترضان و ترساندن آنها استفاده می کنند.

عفو بین الملل همچنین در آخرین گزارش خود بیش از 34 مورد حکم اعدام علیه شیعیان عربستان را ثبت کرده که همگی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی محکوم به اعدام شده اند و این حکم ها نیز توسط دادگاه ویژه ضد تروریسم صادر شده در حالی که تنها اتهام این افراد مخالفت با نظام دیکتاتوری حاکم بر عربستان است که به تازگی نیز چهار نفر از شهروندان شیعه عربستان که همگی زیر 18 سال سن دارند محکوم به اعدام شده و حکم آنها اجرا شده است.

خانم معلوف ادامه داد: نظام عربستان هیچ رفتاری که نشان از ترس آنها از به کار گیری مجازات اعدام باشد از خود نشان نمی دهد و بی مهابا به اجرای حکم اعدام مخالفان خود ادامه می دهد.

وی افزود: همچنان مجازات اعدام به عنوان یک اقدام ناقض حقوق بشر و قوانین بین المللی توسط نظام عربستان مورد استفاده قرار می گیرد و این اعدام ها معمولا ظالمانه و با اتهام ها و انگیزه های سیاسی صورت می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha