چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دکتر کمال حبیب

حوزه/ دکتر کمال حبیب گفت: اسلام حد وسطی دارد که همان اسلام معتدل و میانه رو است و این حد وسط در برداشت علما و فقها از متون دینی نیز نمود پیدا می کند و در هر حال علما و اسلام گراها باید توجه داشته باشند که اسلام برای ایجاد تعادل و توازن میان روح و بدن انسان ها آمده است .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر حمال حبیب اندیشمند و محقق مسائل گروه های اسلامی در مصر در سخنانی تلویزیونی گفت: وهابیت با پوشش سلفی گری وارد مصر شده است، اما الازهر همچنان نماد اسلام معتدل در مصر می باشد.

وی افزود: حد وسط در دین اسلام همان حد عدالت و میانه روی است و در هر مساله ای فقهی با حیاتی که پیش می آید معمولا دو طرف افراط و تفریط و یک حد وسط وجود دارد که این حد وسط از تندروی و تفریط به دور است.

کمال حبیب ادامه داد: همان گونه که تمام مسائل حد وسط دارد، اسلام هم حد وسطی دارد که همان اسلام معتدل و میانه رو است که این حد وسط در برداشت علما و فقها و اصولیون از متون دینی نیز نمود پیدا می کند و در هر حال علما و اسلام گراها باید توجه داشته باشند که اسلام برای ایجاد تعادل و توازن میان روح و بدن انسان ها آمده است و به هر دو جنبه مادی و معنوی انسان توجه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha