شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام صادق

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع) رئیس مذهب شیعه، گفت: به همین مناسبت روحانیون مبلغ از سوی این نهاد به مناطق مختلف شهرستان بجنورد اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: اعزام روحانیون به نقاط مختلف شهری و روستایی جهت برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع) انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و همچنین فضاسازی سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع) در سطح شهرستان انجام شده است، افزود: اعزام روحانیون به نقاط مختلف شهری و روستایی جهت برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، برگزاری مراسم دسته روی هیئات مذهبی و توزیع اقلام مصرفی و تبلیغی به ایستگاه‌های صلواتی را تدارک دیده است.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به برگزاری برنامه‌های عزاداری و فرهنگی شب شهادت حضرت امام صادق(ع) در تمامی مساجد شهرستان بر لزوم ساماندهی و مراقبت از بروز آسیب‌های مختلف در اجرای برنامه‌های عزاداری و فرهنگی تأکید کرد .

وی با اشاره به حضور پررنگ هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه برنامه‌های فرهنگی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی به برپایی ایستگاه صلواتی  متعدد توسط هیئت‌های مذهبی در سطح شهرستان  اشاره کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی شهرستان همچون گذشته با اعلام آمادگی برای اجرای مناسب و پرشور مراسم سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع) تمهیدات لازم جهت برگزاری این مراسم را فراهم کرده تا زمینه حضور نوجوانان و جوانان در کنار اقشار مختلف جامعه در این برنامه‌ها فراهم شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری مراسم باشکوه سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع) و دسته روی هیئات مذهبی در روز شهادت انجام شده است، اظهار داشت: این نهاد همچون گذشته  برنامه‌های ویژه‌ای اعم از برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوعات اجتماعی و دینی و اعزام روحانیون به نقاط مختلف شهری و روستایی جهت برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و توزیع اقلام مصرفی و تبلیغی به ایستگاه‌های صلواتی را تدارک دیده است.

وی با اشاره به اینکه تمام هیئت‌های مذهبی شهرستان آمادگی خود را برای دسته روی در سالروز شهادت حرت امام صادق(ع) اعلام کرده‌اند گفت: هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی و راهور برای برقراری امنیت و کنترل ترافیکی خیابان‌ها و معابر انجام شده تا دسته روی هیئت‌های مذهبی در خیابان‌ها و معابر بدون اشکال و با نظم بیشتری انجام شود.

حجت‌الاسلام هدایتی همچنین از توزیع یک هزار و 200 پارچه آویز و اقلام تبلیغی فرهنگی جهت فضاسازی شهادت حضرت امام صادق(ع) در سطح شهرستان خبر داد و افزود:  اقلام تبلیغی جهت فضاسازی ایام شهادت آن امام همام، شامل  کتیبه، پارچه آویز خیابانی، پارچه‌های عرضی ۲/۵ متری خیابانی است که در مساجد استفاده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در روز شهادت امام صادق(ع) ایستگاه‌های صلواتی متعددی در سطح شهرستان برپا که به هیئت‌هایی که در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند شکر و اقلام تبلیغی توزیع ‌شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha