شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام صادقی

حوزه/ حجت الاسلام صادقی با تاکید بر ضرورت توسعه موقوفات حوزوی، گفت: با درآمدی که حوزه های علمیه از موقوفات دارند، در راستای توسعه دین اسلام و علم و دانش، به تربیت عالمان بزرگ و تاثیرگذاری در سطح جامعه اسلامی اقدام کرده و به بقای خود ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی، امروز  در جمع روسای ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان، در شهر چادگان، اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری امام خامنه ای مبنی بر «اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال»، باید پروژه های عمرانی مربوط به موقوفات و همچنین بقاع متبرکه با جدیدت تمام پیگیری شود.

وی افزود: از دیرباز وقف از پایه های اساسی اقتصاد مقاومتی بوده است، به طوری که واقفان نیک اندیش با ایجاد وقف در جامعه باعث پیشرفت و ترقی در کلیه زمینه های مختلف شده اند که از مصداق های بارز آن وقف برای حوزه های علمیه می باشد. این موضوع باعث شده با درآمدی که حوزه های علمیه از موقوفات داشته اند همواره در راستای توسعه دین اسلام و علم و دانش، به تربیت عالمان بزرگ و تاثیرگذاری در سطح جامعه اسلامی اقدام کنند و به بقای خود ادامه دهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد:‌ احیای موقوفات در جهت ایجاد اشتغال و همچنین اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش زمینه ساز رونق تولید و اشتغال و همچنین از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی در ادامه به نقش و جایگاه رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و بیان داشت: اصحاب رسانه، صدا وسیما و کلیه افرادی که قلم به دست دارند در راستای ترویج و رونق این فرهنگ غنی بسیار موثر و تاثیرگذار هستند و می توانند با احیای این سنت حسنه زمینه را برای حل مسائل مختلف جامعه و کشور ایجاد نمایند.

وی همچنین در ادامه به نقش و جایگاه بقاع متبرکه در جامعه اشاره کرد و گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه همواره در توسعه فرهنگ غنی شیعه در سطح کشور نقش بسیار مهمی را ایفا کرده اند که این امر تا جایی پیشرفته است که تکفیری ها و داعشی ها برای از بین بردن فرهنگ شیعه حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه را مورد هدف خود قرار داده اند و سعی در تخریب آنان دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: باید با راه اندازی کمیته خیرین بقعه ساز و همچنین ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در جهت توسعه و عمران امامزادگان تلاش و کوشش کرد تا امامزادگان به قطب های فرهنگی و گردشگری مذهبی تبدیل شوند که این امر زمینه ساز تحقق اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی در کشور می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha