شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام فردوسی پور

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان از آغاز ثبت نام اینترنتی مبلغان مراسم پیاده روی اربعین خبر داد.

 حجت الاسلام و المسلمین محمد فردوسی‌پور در گفتگو با خبرگرازی «حوزه» در مشهد با اعلام این خبر گفت: علاقمندان برای ثبت نام می توانند از 25 تا 31 تیرماه به لینک اربعین در سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان مراجعه کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه پس از ثبت نام و  از اول مرداد مصاحبه ها آغاز می شود، افزود: سلامت روحی و جسمی، اشتغال بر سطح 2، سابقه حضور در سفر کربلا، برخورداری از روحیه جهادی، از الزامات حضور افراد در اعزام مبلغ اربعین است.

 حجت الاسلام و المسلمین فردوسی‌پور با اشاره به اینکه حرکت شکل گرفته، یک حرکت جهادی و انقلابی است و افراد با روحیه جهادی و برای ترویج احکام شریعت به این مسیر گام برمی دارند، گفت: یکی از کارهای بسیار خوبی که معاونت تبلیغ از سال گذشته با توجه به نوپا بودن در سال 95 پیگیر آن شد، بحث پیاده روی اربعین می باشد.

وی ابراز کرد: با توجه به سفارش بر پیاده روی اربعین و ارزش و ثواب آن در روایات اهل بیت(ع) و با توجه به ظرفیت به وجود آمده و تاکید مقام معظم رهبری که باید این عرصه به نحو احسن بهره برداری و تبلیغ شود، این معاونت نسبت به اعزام مبلغ اقدام می کند.

 حجت الاسلام و المسلمین فردوسی‌پور در ادامه اظهار داشت: تبیین مبانی و ارزش های دینی حرکت امام حسین(ع)، ایجاد یک جامعه دینی امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با شبهات و افکار انحرافی از جمله اهداف حضور مبلغان اربعین است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به چشم انداز این حضور معنوی خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور گسترده طلاب خراسان در این عرصه و پیش بینی ملاحضات مورد نیاز، شاهد تحقق سخنان ائمه اطهار(ع) و منویات رهبر معظم انقلاب باشیم.

 حجت الاسلام و المسلمین فردوسی‌پور با بیان اینکه مباحث آموزشی، مهارتی، بصیرتی و پژوهشی مورد نیاز تبلیغ قبل از اعزام در نظر گرفته شده است، گفت: طلاب باید با روش های تبلیغ نوین در بحث اربعین، عراق شناسی و جریان شناسی در عراق آشنا شوند تا بتوانند مقابله مناسب را انجام دهند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه در بحث آموزش، معاونت تبلیغ و پژوهش با هم  همکاری خواهند داشت تا سفر اربعین امسال پربارتر برگزار شود، افزود: سازمان حج و زیارت نیز در برگزاری دوره های آموزشی ویژه سفر اربعین همکاری خواهد داشت.

وی در ادام ابراز کرد: مقصد اصلی موکب هایی است که زائران ایرانی در آنها حضور خواهند داشت اما زائران دیگر کشورها نیز از نظر ما دور نیست و برنامه های تبلیغی برای آنها نیز مدنظر داریم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه سال پیش 700 نفر، 130 طلبه خواهر و 570 طلبه برادر اعزام داشتیم، افزود: امسال هم اگر ظرفیت هایی ایجاد شود با حضور گسترده خود همه آنچه که در فضای اربعین نیاز است را پوشش می دهیم و پاسخ گوی زائران هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین فردوسی‌پور در پایان یادآورشد: طلاب برادر برای ورود به عرصه تبلیغی اربعین می توانند از تسهیلاتی که مدنظر قرار گرفته شده نیز بهره مند شوند.

گفتنی استف علاقمندان حضور در مراسم تبلیغ اربعین می توانند با مراجعه به سامانه اربعین در سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha