جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: پژوهش در حوزه های علميه از قدمت بالايی برخوردار است و البته در حال حاضر كه نظام ما اسلامی و حوزه علمیه، انقلابی است، انتظار می رود در عرصه پژوهش، فعاليت بهتری انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در دوره دانش افزایی پژوهشی اساتید حوزه علمیه قزوین به جایگاه پژوهش در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم  تفکر تحقیق و پژوهش را یک  تفکر فراگیر در حوزه نهادینه کنیم، اساتید می توانند نقشی مهم ایفا کنند.

وی افزود: اساتید با تدریس پژوهش محور می توانند به طلاب این پیام را بدهند که این گونه باید کشف حقیقت نمود و تلاش شود به سوی تحقیق پیش رفت.اگر طلاب بخواهند به حقیقت مطلب برسند، باید به صورت جدی، به تحقیق و پژوهش  اهتمام داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که اساتید مدارس علمیه باید طوری برنامه ریزی داشته باشند که  طلاب در زمینه مسائل تحقیقی و پژوهشی، به خوبی با هم رقابت داشته کنند، اظهار کرد: حوزه باید دارای استاد پژوهش‌محور باشد و هنگامی که استاد، پژوهش‌محور نباشد روشن است که افرادی که تربیت می‌کند، پژوهش‌محور نیستند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترين و بارزترین مسائل در حوزه های علميه، مسئله آموزش علمی است، چرا که قوام حوزه ها به علم آموزی، قوت علمی و پژوهش است؛ قوی ترين و دقيق ترين مطلب و منبع دسته اول پژوهشی از آن عالمان بزرگ حوزه های علميه است

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: پژوهش در حوزه های علميه از قدمت بالايی برخوردار است و البته در حال حاضر كه نظام ما اسلامی و حوزه علمیه، انقلابی است، انتظار می رود در عرصه پژوهش، فعاليت بهتری انجام دهد.

 وی با  تاکید بر این که مدیران، اساتید، طلاب و مسئولین مدارس  باید اولین کسانی باشند که فرامین و مطالبات مقام معظم رهبری را در جامعه نهادینه کنند، بیان داشت: طلاب علوم دینی و مبلغان باید با استفاده از آیات و روایات فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری را در قالب پژوهش های کاربردی درآورند و آن ها را برای مردم تبیین نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی پر رنگ ترشدن پژوهش را موجب افزایش معلومات علمی طلبه دانست و یاد آورشد: مطالعه کتاب های علمی نیز موجب افزایش سطح علمی طلاب می شود و همان طور که رویکرد جهان به سمت تخصصی شدن می باشد، حوزویان نیز با داشتن تخصص بهتر جوابگوی مسائل خواهند بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha